کودکان غزه؛ قربانی قحطی مرگ‌بار ناشی از بازی‌های سیاسی

13:54 - 04 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۵۵۳۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
کودکان غزه؛ قربانی قحطی مرگ‌بار ناشی از بازی‌های سیاسی
قحطی و گرسنگی کودکان غزه را با سرعت وارد چرخه سوءتغذیه و مرگ می‌کند و کشور‌های غربی همچنان از انجام مسئولیت خود در این زمینه سر باز می‌زنند.

خبرگزاری میزان – کودکان فلسطینی در غزه از گرسنگی در حالی می‌میرند که بازی‌های سیاسی بر ابعاد قحطی در این منطقه دامن می‌زند.

به گزارش میدل ایست آی، براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین در روز‌های اخیر دست‌کم ۳۰ فلسطینی تقریبا همگی کودک بر اثر گرسنگی در غزه جان باختند.

وزارت بهداشت فلسطین تایید کرده است که ۲۴ کودک در غزه به دلیل سوءتغذیه و کم‌آبی جان خود را از دست داده‌اند، اما آمار رسمی فقط شامل کودکانی می‌شود که در بیمارستان بستری شده‌اند یا خانواده‌های آن‌ها مرگشان را به این وزارتخانه گزارش کرده‌اند؛ این بدان معنا است که مقیاس واقعی تعداد کودکانی که در غزه از گرسنگی می‌میرند، مشخص نیست و این رقم در روز‌های آینده از این هم بیشتر خواهد شد.

مرگ بر اثر گرسنگی در جهان یک علت طبیعی برای مرگ‌ومیر نیست و کودکان غزه به دلیل فصل خشکی جان خود را از دست نمی‌دهند؛ آن‌ها می‌میرند، چراکه گرسنگی به یک سلاح از سوی رژیم صهیونیستی برای انجام بازی سیاسی با همراهی آمریکا تبدیل شده است.

مقام‌های صهیونیست پیوسته ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه را مسدود می‌کنند؛ از ماه مارس (اسفند/ فروردین)، روزانه به‌طور متوسط ۱۶۸ کامیون کمک رسانی وارد غزه شده‌اند که بسیار کمتر از ۵۰۰ کامیونی است که روزانه قبل از ۷ اکتبر (پانزدهم مهر) وارد غزه می‌شدند.

کمک‌های بسیار اندک و/یا هیچ کمکی به فلسطینی‌های گرفتار در شمال غزه می‌رسد؛ صف‌های ایجاد شده برای دریافت همان کمک‌ها هم به اهداف جنایت رژیم صهیونیستی تبدیل شده‌اند.

در اواخر فوریه (بهمن/ اسفند)، حدود ۱۲۰ فلسطینی پس از تیراندازی رژیم صهیونیستی به جمعیتی از مردم گرسنه که تلاش می‌کردند از کاروان کامیون‌ها در شهر غزه کمک بگیرند، به شهادت رسیدند؛ این حادثه با نام کشتار آرد معروف شد.

این کشتار تا حدی از سوی سران جهانی محکوم شد، اما طبق معمول، هیچ‌کس هیچ اقدام مشخصی برای پاسخگو کردن ارتش رژیم صهیونیستی انجام نداد تا اطمینان حاصل شود که این جنایت بار دیگر تکرار نخواهد شد.

درست یک روز پس از کشتار آرد، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای انحراف توجهات از جنایت رژیم صهیونیستی در حادثه یاد شده اعلام کرد که آمریکا کمک‌های هوایی را به شمال غزه خواهد فرستاد؛ اقدامی که به سرعت از سوی گروه‌های بشردوستانه مورد انتقاد قرار گرفت و آن را در مقایسه با ارسال زمینی کمک‌ها، ناکارآمد و بسیار گران خواندند.

علاوه بر این، کمک‌های هوایی بدون برنامه توزیع ارائه می‌شوند و فقط افراد قوی و سریع می‌توانند به این کمک‌ها برسند؛ ارسال هوایی کمک‌ها تاکنون به دلیل خراب شدن چتر نجات به مرگ پنج فلسطینی منجر شد؛ حادثه‌ای که طعنه‌ای به بمب‌های تولید آمریکا برای ارتش رژیم صهیونیستی بود.

نسل‌کشی فقط کشتار دسته‌جمعی جمعیت نیست، بلکه شامل دشوار کردن شرایط زندگی است.

کارشناسان بشردوستانه و متخصصان حوزه گرسنگی هشدار دادند که ۸۰ درصد فلسطینی‌های غزه در فاز چهار (اضطراری) یا فاز پنج (فاجعه) در مقیاس بزرگی قحطی قرار دارند؛ ناامنی غذایی حاد گزارش شده از سوی آن‌ها همچنین نشان داد که با بدتر شدن شرایط، خطر قحطی هر روز افزایش می‌یابد.

بررسی‌های جدید نشان می‌دهند که قحطی در غزه در ماه مارس قریب‌الوقوع است.

سوءتغذیه یک مرگ آهسته است که ابتدا کودکان خردسال، سالمندان، افراد دارای معلولیت و زنان باردار و شیرده را تحت تاثیر قرار می‌دهد و سپس همه جمعیت را درگیر می‌کند.

صندوق کودکان سازمان ملل، یونیسف تخمین می‌زند که درمان کودکان مبتلا به سوءتغذیه حاد شدید ۸۰ تا ۹۰ درصد موفقیت‌آمیز است، اما در جایی مانند غزه که نظامیان صهیونیست فلسطینی‌ها را در مسیر دریافت آرد هدف قرار می‌دهند، این میزان کاهش می‌یابد.

کودکان غزه نمی‌توانند منتظر بمانند تا بایدن غذای کافی برای ۲ میلیون نفر را از آسمان بریزد یا اسکله‌ای در دریای مدیترانه بسازد تا بتواند کشتی‌های باری را بپذیرد، یا هر طرحی را که هفته آینده اعلام خواهد کرد؛ طرح‌هایی که صرفا ژستی برای نشان دادن تعهدات حقوق بشری است.

کودکان فلسطینی به یک آتش‌بس پایدار نیاز دارند که تضمین کند مقام‌های صهیونیست اجازه ورود مقادیر عظیمی از کمک‌های بشردوستانه را خواهند داد.

انتهای پیام/


برچسب ها: غزه

مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
0
0
این روشنفکرا حامی انسانیت الان کجان این سلبریتی های فعال در عرصه بشر دوستانه چرا خبری ازشون نیست
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *