ضرب‌الاجل کنگره آمریکا برای جلوگیری از تعطیلی دولت بایدن

15:43 - 02 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۵۳۹۹
ضرب‌الاجل کنگره آمریکا برای جلوگیری از تعطیلی دولت بایدن
اختلاف نظر میان مجالس سنا و نمایندگان آمریکا، دولت بایدن را در آستانه تعطیلی موقت قرار داده است.

خبرگزاری میزان – در حالی که سایه تعطیلی دولت آمریکا بیش از هر زمان دیگری با نزدیک شدن به نیمه شب جمعه پررنگ می‌شود، کنگره آمریکا با تاخیری چند روزه در نهایت از بودجه ۱.۱ تریلیون دلاری برای جلوگیری از تعطیلی دولت رونمایی کرد.

به گزارش رویترز، سران کنگره آمریکا روز پنجشنبه از بودجه ۱.۱ تریلیون دلاری دو حزبی برای برنامه‌های دفاعی، امنیت داخلی و دیگر برنامه‌ها رونمایی کردند و کمتر از دو روز به قانون‌گذاران فرصت دادند تا از تعطیلی جزیی دولت جلوگیری کنند.

در حالی که مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری‌خواهان روز جمعه به این بسته رای می‌دهد، سنا با اکثریت دموکرات‌ها تنها چند ساعت برای تصویب بسته شش لایحه‌ای که حدود دو سوم از ۱.۶۶ تریلیون دلار مخارج اختیاری دولت برای سال مالی را پوشش می‌دهد، اختصاص می‌دهد.

متن منتشر شده از سوی کنگره نشان‌دهنده جزئیات یک توافق میان سران دموکرات و جمهوری‌خواه دو مجلس آمریکا است که جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور متعهد به امضای آن شده است.

در عین حال، دفتر بودجه کنگره هشدار داد که کسری بودجه و بدهی آمریکا طی ۳۰ سال آینده به میزان قابل توجهی رشد خواهد کرد و پیش‌بینی کرد که بدهی ملی ۳۴.۵ تریلیون دلاری این کشور که در حال حاضر حدود ۹۹ درصد تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهد، می‌تواند رشد کند و تا سال ۲۰۵۴ به ۱۶۶ درصد تولید ناخالص داخلی برسد.

چاک شومر، رئیس اکثریت دموکرات سنا، گفت که اگر دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان با یکدیگر همکاری کنند، امیدوار است کنگره بتواند از تعطیلی جلوگیری کند.

انتظار می‌رود بسیاری از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان همچنان با این قانون مخالفت کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *