تحولات اوکراین|

کمک به اوکراین؛ محور اصلی نشست ۲ روزه اتحادیه اروپا

14:59 - 02 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۵۳۹۲
کمک به اوکراین؛ محور اصلی نشست ۲ روزه اتحادیه اروپا
سران اتحادیه اروپا برای بررسی چند موضوع از جمله کمک به اوکراین در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی گردهم آمدند.

خبرگزاری میزان – سران اتحادیه اروپا روز پنجشنبه برای شرکت در نشست دو روزه‌ای با محوریت کمک به اوکراین در بروکسل، پایتخت بلژیک گردهم آمدند.

این نشست از آن جهت که اتحادیه اروپا در ماه ژوئن (تیر) شاهد برگزاری انتخابات خواهد بود، اهمیت زیاد دارد؛ انتخابات یاد شده سبب بروز نگرانی جدی درباره آینده کمک به اوکراین شده است.

از دیگر موضوع‌های مورد بحث در نشست دو روزه سران اتحادیه اروپا تحولات غرب آسیا، درخواست الحاق به بلوک یاد شده از سوی بوسنی و هرزگوین و کشاورزی هستند.

سران اتحادیه اروپا درباره چگونگی افزایش حمایت نظامی از اوکراین با پیشنهادی جدید برای استفاده از سود حاصل از ۱۹۰ میلیارد یورو دارایی‌های مسدود شده روسیه بحث می‌کنند.

براساس گزارش‌ها پیشنهاد رسمی ارائه شده از سوی کمیسیون اروپا در این رابطه مورد بحث قرار می‌گیرد، اما تصمیم درباره آن در روز پنجشنبه گرفته نمی‌شود.

یک دیپلمات اروپایی گفت که این یک پیشنهاد بسیار پیچیده است و می‌تواند منجر به واکنش‌های قانونی کرملین شود که روز گذشته اقدام یاد شده را نقض قوانین بین‌المللی خواند.

ضمن اینکه اخذ چنین تصمیمی به اتفاق آرا نیاز دارد؛ موضوعی که احتمالا رخ نخواهد داد.

موضوع غرب آسیا و غزه نیز در حالی در این نشست مورد بحث قرار می‌گیرد که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز در آن حضور خواهد داشت.

پناهجویان اوکراینی حاضر در بروکسل پیش از آغاز نشست در مقابل ساختمان کمیسیون اروپا تظاهرات کردند.

مقام‌های اوکراینی نیز پیش از آغاز نشست خواستار کمک‌های بیشتری از سوی اروپا شدند.

از سوی دیگر به گزارش آسوشیتدپرس، مقام‌های نظامی انگلیس و استرالیا طی نشستی در خانه پارلمان استرالیا واقع در کانبرا، یک قرارداد همکاری نظامی امنیتی امضا کردند.

توافق یاد شده روز پنج‌شنبه با حضور ریچارد مارلز، وزیر دفاع استرالیا و گرانت شاپس، وزیر دفاع انگلیس در محل پارلمان استرالیا در کانبرا به‌عنوان بخشی از نشست وزیران استرالیا و انگلیس (AUKMIN) امضا شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *