حرکت مجلس نمایندگان آمریکا در مسیر اجرای استیضاح بایدن

14:48 - 01 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۵۳۳۷
حرکت مجلس نمایندگان آمریکا در مسیر اجرای استیضاح بایدن
مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل اکثریت لب مرزی جمهوری‌خواهان قرار دارد، فرآیند استیضاح جو بایدن را آغاز کرد.

خبرگزاری میزان – مجلس نمایندگان آمریکا در حالی جلسه استیضاح جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور را کلید زد که مراحل بعد آن نامشخص هستند.

به گزارش رویترز، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا که به دنبال ایفای نقش در تحقیقات مربوط به استیضاح جو بایدن هستند، روز چهارشنبه، اول فروردین از دو نفر از همکاران سابق هانتر بایدن، پسر رئیس‌جمهور آمریکا پرسش می‌کنند.

کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر خبر احضار این دو نفر را داده بودند؛ یکی از دو همکار سابق هانتر بایدن اکنون به دلایل مرتبط با کلاهبرداری در زندان است و احتمالا به‌صورت مجازی در جلسه یاد شده حضور خواهد داشت.

هانتر بایدن با وجود احضار برای حضور در جلسه، از حضور در این نشست یاد شده امتناع کرد.

جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان می‌گویند که رئیس‌جمهور و اعضای خانواده‌اش به‌طور غیرقانونی از تصمیم‌های سیاسی که بایدن به‌عنوان یک عضو حزب دموکرات در زمان حضور در سمت معاون رئیس‌جمهور در سال‌های ۱۷-۲۰۰۹، سود برده است.

آن‌ها هنوز مدرکی برای این ادعا ارائه نکرده‌اند و کاخ سفید ادعا کرد که این تحقیقات بی‌اساس بوده و با انگیزه سیاسی انجام می‌شود.

در عین حال هنوز مشخص نیست که گام بعدی تحقیقات جمهوری‌خواهان در این باره چیست.

رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا گفت که برگه جدیدی را باز می‌کند که به جای تهیه پیش‌نویس مواد استیضاح، در نظر دارد ارجاع جنایی را انجام دهد؛ با وجود این، او هنوز نگفته است که این ارجاعات چه کسانی یا چه موضوع‌هایی را هدف قرار می‌دهند.

وجود اکثریت اندک جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان استیضاح را دشوار خواهد کرد.

این مجلس در ماه گذشته دومین رای‌گیری را برای استیضاح الخاندرو مایورکاس، مقام ارشد مرزی دولت پس از شکست در رای اول برگزار کرد؛ سنای تحت هدایت دموکرات‌ها، تقریبا به‌طور قطع به تبرئه مایورکاس رای خواهد داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *