رئیس کل دادگستری استان کرمان: جشنواره رسانه و عدالت به ایجاد ارتباط موثر رسانه‌ها و دستگاه قضایی منجر شده است

15:06 - 27 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۴۹۲۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان کرمان: جشنواره رسانه و عدالت به ایجاد ارتباط موثر رسانه‌ها و دستگاه قضایی منجر شده است
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: یکی از اهداف برگزاری جشنواره رسانه و عدالت ارتباط سازنده دستگاه قضایی و رسانه‌ها است و با توجه به منویات مقام معظم رهبری لازم بود دستگاه قضایی و رسانه‌ها ارتباط متقابل بیشتر و بهتری با یکدیگر داشته باشند.

خبرگزاری میزان - با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان و یدالله موحد، مدیرکل امور استان‌های قوه قضاییه و جمعی از اعضای شورای قضایی استان آیین تجلیل از هیات داوران و عوامل اجرایی برگزاری چهارمین جشنواره رسانه و عدالت برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان از حمایت‌های حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، ریاست قوه قضاییه در هرچه باشکوه برگزار شدن جشنواره رسانه و عدالت قدردانی کرد و گفت: ریاست قوه قضاییه با ارسال پیام به آیین اختتامیه این جشنواره و موافقت با سفر معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه به همراه رئیس مرکز رسانه قوه قضاییه نقش بسزایی در ارتقای سطح این جشنواره داشتند که مراتب قدرانی و تشکر خود را اعلام می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی در آیین تجلیل از هیئت داوران و عوامل اجرایی اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه و عدالت دادگستری کل استان کرمان اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری جشنواره رسانه و عدالت ارتباط سازنده دستگاه قضایی و رسانه‌ها است و با توجه به منویات مقام معظم رهبری لازم بود دستگاه قضایی و رسانه‌ها ارتباط متقابل بیشتر و بهتری با یکدیگر داشته باشند.

رئیس شورای اطلاع رسانی دستگاه قضایی استان کرمان خاطرنشان کرد:اینکه قوه قضاییه بتواند با استفاده از ظرفیت رسانه ها، اقدامات و عملکرد خود را به گوش عموم مردم برساند، موجب امیدآفرینی در جامعه می‌شود و این خود در نهایت منجر به خنثی شدن تبلیغات مسموم و کذب رسانه‌های بیگانه می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: سعی بر آن شد نظراتی که اصحاب رسانه در جهت بهبود برگزاری این جشنواره ارائه دادند لحاظ شود و در نهایت به اذعان بسیاری از حضار و مسئولان عالی قوه قضاییه حاضر در جلسه، تراز جشنواره رسانه و عدالت از سطح استانی بالاتر و در حد یک جشنواره ملی بود.

وی افزود: هرچند با همکاری و هماهنگی عوامل برگزاری مراسم، این جشنواره به شکل فاخر و ارزشمند برگزار شد، اما این جشنواره نقاط ضعفی نیز داشت، دبیرخانه جشنواره رسانه و عدالت آماده پذیرش انتقادات، پیشنهادات و نظرات رسانه‌ها و اهل فن است تا بتواند در جشنواره‌های بعدی پس از شناسایی نقاط و ضعف، این جشنواره را به حد کمال برساند.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی ضمن تشکر از رئیس کل سابق دادگستری استان و مدیر کل فعلی امور استان‌های قوه قضاییه و سازمان‌های تابعه، بیان کرد: رئیس کل سابق دادگستری استان کرمان در ایجاد و نهادینه کردن جشنواره رسانه و عدالت در استان سهم به سزایی داشت که موجب شده است این جشنواره به الگویی در استان کرمان و سراسر کشور تبدیل شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: حجم آثار ارسال شده به جشنواره و کمیت و کیفیت برگزاری اختتامیه جشنواره رسانه وعدالت و استقبال خوب رسانه‌ها در نهایت منجر به اعتبار این جشنواره شده است.

وی اظهار کرد: این جشنواره، دو سالانه برگزار می‌شود، کلید فراخوان ارسال آثار از سال پیش زده شد و با توجه به استقبالی که از این جشنواره بعمل آمد و جلساتی با اصحاب رسانه برگزار شد، در آن جلسات نحوه و شیوه ارسال آثار توجیح و تشریح شد.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی افزود: بیش از ۱۰۵ رسانه از جنوب و شمال کرمان و حتی شهر‌های کوچک استان در جشنواره رسانه و عدالت شرکت کردند و بیش از ۱۵ هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

حجت الاسلام و المسلین حمیدی تصریح کرد: این جشنواره باعث ایجاد یک تحرک و رقابت سالم میان رسانه‌های استان گردید و دستگاه قضایی استان کرمان از اینکه موجب ایجاد تحرک در بین رسانه‌ها و بهبود رابطه رسانه‌ها با دستگاه قضایی شده، خشنود است.

وی افزود: خبر برگزاری این جشنواره در صدر اخبار رسانه‌های استان قرار گرفت و تحلیل‌های ارزنده‌ای در این رابطه ازسوی رسانه‌ها منتشر شد که این حاکی از مقبولیت این جشنواره در بین اهالی رسانه استان کرمان است.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی بیان کرد: از نماینده، ولی فقیه در استان، استاندار کرمان، مدیرکل صداوسیمای مرکز استان، شرکت مس سرچشمه رفسنجان، معاونین قضائی دادگستری کل استان کرمان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، خانه مطبوعات، رسانه‌های استان، خبرنگاران، هیات داوران و همکاران دادگستری و سازمان‌های وابسته و روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان کمال تشکر را دارم.

گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای الواحی از هیئت داوران (آقای عباس تقی زاده، محمدرضا نژادحیدری، مرتضی کارآموزیان، مجتبی اسدی زاده، محمود مجاز و سید مهدی قویدل) و عوامل برگزاری این جشنواره تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *