رئیس کل دادگستری خوزستان: ۹۹ درصد اراضی ملی تثبیت مالکیت و دارای سند تک برگ شده است

11:08 - 27 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۴۸۰۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خوزستان: ۹۹ درصد اراضی ملی تثبیت مالکیت و دارای سند تک برگ شده است
رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: تاکنون بیش از ۹۵۰ هکتار از اراضی زراعی استان معادل ۶۵ درصد این اراضی و همچنین بیش از ۹۹ درصد اراضی ملی تثبیت مالکیت و دارای سند تک برگ شده است

خبرگزاری میزان-آخرین جلسه شورای قضایی استان خوزستان در سال جاری با ارائه گزارشی از عملکرد دادگستری و ادارات عضو این شورا و برنامه‌های آنان برای سال جدید برگزار و مقرر شد این عملکرد به صورت گزارش آماری تهیه و در راستای معرفی خدمات این مجموعه در اختیار مردم استان قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری خوزستان در این جلسه، گفت: هدف همه ما اجرای برنامه‌های عملیاتی سند تحول و تعالی قوه قضائیه و در راستای اجرای عدالت و حفظ استقلال و عزت دستگاه قضایی است و اقداماتی که از سوی دادگستری و ادارات سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی در استان انجام می‌شود نیز باید در همین جهت باشد تا به رضایتمندی مردم منتهی شود.

وی از اعضای این شورا خواست تا با جمع‌بندی و بررسی عملکرد یک سال گذشته و نیز برنامه‌ریزی برای انجام برنامه‌های کاربردی‌تر در سال جدید، در ارائه خدمات بهتر به جامعه پویاتر باشند.

دهقانی با تاکید بر اهمیت حفظ نظم، امنیت و آرامش استان در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز، گفت: اقدامات لازم در این خصوص انجام و دستورات مقتضی اعم از عدم اعطای هرگونه ارفاقات قانونی به ویژه مرخصی به مجرمین جرایم خشن و خطرناک که حضور آنان در جامعه موجب سلب امنیت و آرامش دیگران می‌شود، صادر شده است. همچنین به مراکز ترک اعتیاد استان ابلاغ شده است که مددجویانی که درمان آن‌ها کامل نشده است را ترخیص نکنند.

وی ادامه داد: در کنار این سخت‌گیری‌ها، باتوجه به ایام ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز، به زندانیان واجدشرایط مرخصی اعطا می‌شود و جشن‌های گلریزان نیز در سراسر استان برای محکومان جرایم مالی غیرعمد برگزار می‌شود که رهایی این عزیزان، نیازمند توجه و کمک خیرین و مردم نوع دوست استان است.

دهقانی همچنین از افزایش نظارت بر بازار کالا‌های مصرفی از طریق گشت‌های مشترک تعزیرات و دستگاه‌های متولی استان خبر داد و اظهار امیدواری کرد که در این ایام شاهد کمبود کالای خاصی در استان نباشیم.

وی گفت: امسال ۱۹۱ نفر کارمند به مجموعه استان خوزستان اضافه شد و دو دوره کارآموزی قضایی نیز برگزار شد. همچنین در کنار برنامه‌های فرهنگی متنوع از جمله پیاده‌روی خانوادگی و اردوی راهیان نور پیشرفت، در حوزه آموزش نیز ۳۳ برنامه آموزشی برای همکاران قضایی و ۸۳ برنامه آموزشی برای همکاران اداری در بستر فضای مجازی برگزار شد.

دهقانی با اشاره به اقدامات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان، گفت: در سال جاری سه طرح پژوهشی در خصوص سلاح و مهمات، جرایم اقتصادی و کلاهبرداری انجام شد و مراکز مشاوره خانواده تحت نظارت قوه قضاییه در استان راه اندازی و آغاز به کار کرد. همچنین یکی از اقدامات این معاونت در ماه پایانی سال، تشکیل ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی بود که با مدیریت صورت گرفته، شاهد کمترین تخلفات در این زمینه بودیم و کلیه اقدامات نیز توسط همکاران قضایی در شهرستان‌ها و حوزه‌های قضایی مستندسازی شده است.

رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به اقدامات ادارات تابعه دستگاه قضایی در استان نیز گفت: کاداستر (حدنگاری) اراضی یکی از برنامه‌های عملیاتی مهم در دوره تحول و تعالی است که تا کنون بیش از ۹۵۰ هکتار از اراضی زراعی استان معادل ۶۵ درصد این اراضی و همچنین بیش از ۹۹ درصد اراضی ملی تثبیت مالکیت و دارای سند تک برگ شده است. همچنین در زمینه صدور اسناد روستای نیز هفت هزار و ۴۵۸ سند صادر شد است که بیش از ۱۰۰ درصد تعهدات این اداره در سال جاری است.

وی افزود: اداره کل تعزیرات استان نیز تا بیستم اسفندماه، ۲۶ هزار و ۶۶۹ پرونده معادل ۹۶ درصد پرونده‌های وارده به این اداره کل، رسیدگی و مختومه کرده است. طرح‌های نظارتی و عملیاتی این اداره کل در مناسبت‌های مختلف سال اجرا می‌شود و برای ماه مبارک رمضان و نوروز نیز این طرح‌ها با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط، از نیمه اسفندماه آغاز شده است. دادستان‌های حوزه قضایی نیز همکاری و حمایت‌های قضایی را در راستای نظارت بر بازار و توزیع کالا‌های اساسی و ماه مبارک رمضان و ایام نوروز خواهند داشت.

وی با بیان اینکه عملکرد شورای قضایی استان از طریق رسانه‌ها برای مردم تبیین شود ادامه داد: در حوزه بازرسی نیز در زمینه نظارت بر شرکت‌ها، کارخانه‌ها و صنایع استان در خصوص آلودگی زیست محیطی، آب شرب مصرفی و امنیت غذایی شهروندان، همچنین بازرسی تعهدات ارزی بانک‌ها و موسسات دولتی به ویژه در جلوگیری از خرید کالای خارجی دارای مشابه در کشور، و نیز نظارت بر اعطای تسهیلات ازدواج و فرزندآوری با توجه به موضوع «جوانی جمعیت» که مورد توجه مقام معظم رهبری است، اقدامات خوبی انجام شده است.

دهقانی با ضرورت نظارت بر مراکز درمانی و بهداشتی به‌ویژه عمل‌های زیبایی غیرمجاز، گفت: دادستان‌های حوزه‌های قضایی نسبت به پیگیری و نظارت و اقدامات لازم را داشته باشند و از مردم نیز تقاضا داریم تا سلامت خود را با مراجعه به مراکز درمانی غیرمجاز و افراد بدون صلاحیت علمی درمانی، به خطر نیندازند.

وی در ادامه به آماری از عملکرد سایر معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه اشاره کرد و گفت: همه این اقدامات در راستای خدمت به مردم و اجرای عدالت است و باید به بهترین شکل و در راستای برنامه‌های عملیاتی سند تحول و تعالی انجام شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان ابراز امیدواری کرد که در سال جدید با برنامه‌ریزی همه اعضای شورای قضایی استان، ارائه خدمات به مردم با سرعت، دقت و کیفیت بیشتری همراه بوده و افزایش رضایتمندی مردم را به دنبال داشته باشد.

در پایان این جلسه از زحمات یک‌ساله اعضای شورای قضایی استان با اهدای لوح تقدیر، قدردانی شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *