ترتیبات جدید ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی/ کاهش مهلت رویت از ۲۰ روز به ۱۰ روز

9:51 - 27 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۴۸۰۵
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
ترتیبات جدید ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی/ کاهش مهلت رویت از ۲۰ روز به ۱۰ روز
ترتیبات جدید ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی، با تغییر در مهلت رویت، در تاریخ ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۲، جایگزین مفاد ماده ۲ دستورالعمل ۲۵ تیرماه ۱۴۰۱ شد.

خبرگزاری میزان - پیرو دستورالعمل مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۲۵ و اصلاحیه‌های بعدی و با هدف تکریم مودیان ارائه مطلوب‌تر خدمات فناورانه و در راستای مفاد تبصره (۱) ماده (۲۱۹) قانون مالیات‌های مستقیم، بند (ج) ماده (۶۷) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه و قانون تجارت الکترونیک، متن ذیل جایگزین مفاد ماده (۲) دستورالعمل مذکور می‌شود.

ترتیبات جدید ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی

پیرو دستورالعمل شماره ۲۰۰/۱۴۰۱/۵۳۱ مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۲۵ و اصلاحیه‌های بعدی آن منتهی به اصلاحیه شماره ۲۰۰/۱۴۰۲/۱ مورخ ۱۴۰۲/۰۱/٠٧ و با هدف تکریم مودیان، ارائه مطلوب‌تر خدمات فناورانه و در راستای مفاد تبصره (۱) ماده (۲۱۹) قانون مالیات‌های مستقیم بند (ج) ماده (۶۷) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و قانون تجارت الکترونیک، متن ذیل جایگزین مفاد ماده (۲) دستور العمل مذکور می‌گردد:

ماده (۲): ترتیبات ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی

۱- تمامی مؤدیانی که با تسلیم درخواست خود مبنی بر برخورداری از خدمات الکترونیک مالیاتی، توافق نموده اند که بارگذاری اوراق در حساب کاربری به عنوان ابلاغ به شخص مودی محسوب شود، مشمول خدمات ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی می‌باشند. سازمان موظف است اوراق مالیاتی این مؤدیان را در حساب کاربری آنان بارگذاری و طی ده روز از تاریخ بارگذاری سه پیامک اطلاع‌رسانی به شماره‌ای که توسط مودی در حساب کاربری خود اعلام شده است ارسال نماید. برای این دسته از مودیان، روز یازدهم پس از تاریخ بارگذاری اوراق در حساب کاربری آنان با تاریخ رویت برگه توسط مودی هر کدام که مقدم باشد، تاریخ ابلاغ به شخص مودی محسوب و در اوراق مالیاتی منعکس می‌شود.

۲- سازمان می‌تواند در مورد مودیانی که درخواست موضوع بند (۱) این ماده را تکمیل نکرده‌اند نیز در صورت دسترسی به شماره‌ای که تعلق آن به مودی، احراز شده باشد جهت ابلاغ اوراق مالیاتی از شیوه الکترونیکی استفاده نمایند. در مورد این دسته از مودیان نیز اوراق مالیاتی در حساب کاربری آنان بارگذاری و طی ده روز از تاریخ بارگذاری به پیامک اطلاع‌رسانی به شماره مذکور، ارسال می‌گردد. چنانچه مودی ظرف این مدت، اوراق را رویت نماید، تاریخ رویت برگه توسط مودی، به عنوان تاریخ ابلاغ به شخص مودی محسوب می‌شود. در غیر این صورت، روز یازدهم پس از تاریخ بارگذاری اوراق در حساب کاربری آنان به عنوان تاریخ ابلاغ قانونی موضوع تبصره (۱) ماده (۲۰۳) قانون مالیات‌های مستقیم به شمار خواهد آمد.

۳- هرگونه اعتراض، مودی وفق ترتیبات ماده (۵) این دستورالعمل، قابل رسیدگی خواهد بود.

ترتیبات جدید ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی / کاهش مهلت رویت از ۲۰ روز به ۱۰ روز


قانون مالیات‌های مستقیم با اصلاحات و الحاقات بعدی

‌قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب

قانون اساسی +متن کامل قوانین و اصول

قانون مجازات اسلامی + متن کامل قوانین

آیین دادرسی کیفری + متن قانون

قانون مدنی + متن و اصلاحات


انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *