قابل طرح بودن اظهارنامه‌های مالیاتی ارزش افزوده با مانده بستانکاری در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی

10:21 - 26 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۴۶۲۹
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
قابل طرح بودن اظهارنامه‌های مالیاتی ارزش افزوده با مانده بستانکاری در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی
ابلاغیه «قابل طرح بودن اظهارنامه‌های مالیاتی ارزش افزوده با مانده بستانکاری در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی» در تاریخ ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۲ صادر شد.

خبرگزاری میزان - ابلاغیه «قابل طرح بودن اظهارنامه‌های مالیاتی ارزش افزوده با مانده بستانکاری در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی» از سوی مرکز دادرسی مالیاتی، در تاریخ ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۲ به شرح زیر، صادر شد.

ابلاغیه قابل طرح بودن اظهارنامه‌های مالیاتی ارزش افزوده با مانده بستانکاری در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی

مدیران محترم دادرسی مالیاتی

با سلام و احترام

با عنایت به نامه شماره ۲۳۰/۸۴۶۹۲ د مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ معاون محترم درآمد‌های عملیاتی سازمان متبوع مبنی بر اجرای اصلاحیه دستورالعمل موضوع جزء (۱) بند (ب) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور مطابق بند ۴ اصلاحیه مذکور:

«اظهارنامه‌های مالیات بر ارزش افزوده با مانده بستانکاری که با مبلغ صفر قطعی میشوند نیز از مصادیق قابل طرح در هیئت حل اختلاف مالیاتی موضوع ماده (۲۱۶) قانون مالیات‌های مستقیم می‌باشد. هیئت‌های اشعاری می‌بایست ضمن رسیدگی به فروش‌های ناشی از خرید‌های انجام شده و احراز عدم ا احتساب اعتبار مالیاتی مزبور در دوره‌های مالیاتی بعد نسبت به صدور رأی مقتضی اقدام نمایند. در اجرای این بند می‌بایست میزان اعتبار در نظر گرفته شده در دوره‌های قبلی و بعدی دوره مورد نظر برای تعیین اعتبار قابل قبول مدنظر قرار گیرد.»

لذا ضروری است در صورت اعتراض مؤدیان و مطرح شدن پرونده‌های مذکور در هیئت‌های حل اختلاف، مالیاتی بر اجرای بند مذکور و بررسی میزان اعتبار در نظر گرفته شده در طول یک سال مالی تاکید نموده و مراتب به نحو مقتضی به نمایندگان محترم هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی و کارشناسان اجرای قرار آن واحد دادرسی مالیاتی اطلاع‌رسانی گردد.

تصویر ابلاغیه:

قابل طرح بودن اظهارنامه‌های مالیاتی ارزش افزوده با مانده بستانکاری در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی


‌قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب

قانون اساسی +متن کامل قوانین و اصول

قانون مجازات اسلامی + متن کامل قوانین

آیین دادرسی کیفری + متن قانون

قانون مدنی + متن و اصلاحات


انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *