رئیس کل دادگستری استان کرمان: ۱۸ فقره پرونده قصاص در سال ۱۴۰۲ به سازش ختم شد

8:00 - 03 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۴۸۰۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان کرمان: ۱۸ فقره پرونده قصاص در سال ۱۴۰۲ به سازش ختم شد
رئیس کل دادگستری استان کرمان از ایجاد صلح و سازش در ۱۸ فقره پرونده قصاص به همت معاونت توسعه حل اختلاف خبر داد و گفت: در سال جاری کرمانی‌ها در ۵۹ هزار و ۷۸۳ پرونده با یکدیگر صلح و سازش کرده اند.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: در یازده ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ پرونده‌های وارده به معاونت شورای حل اختلاف استان ۲۲۶ هزار و ۹۵۹ فقره پرونده بوده است که در مقابل شعب حل اختلاف استان به ۲۲۵ هزار و ۱۸۴ فقره پرونده رسیدگی کرده اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان از ایجاد صلح و سازش در ۱۸ فقره پرونده قصاص به همت معاونت توسعه حل اختلاف خبر داد و گفت: در سال جاری کرمانی‌ها در ۵۹ هزار و ۷۸۳ پرونده با یکدیگر صلح و سازش کرده‌اند که درصد پرونده‌های مصالحه شده به پرونده‌های قابل صلح ۴۱ درصد بود. 

وی میزان ابلاغ الکترونیک در شعب حل اختلاف استان را ۹۳ درصد اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال جاری ۷۸۷ هزار و ۵۶ فقره اوراق قضایی به صورت الکترونیک در شعب حل اختلاف استان کرمان صادر شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی اظهار کرد: از ۳ هزارو ۴۶ پرونده در شعب حل اختلاف زندان منجر به صلح و سازش شده است که از این تعداد به آزادی ۹۴۶ مددجو از زندان‌های سراسر استان منتهی شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: تعداد ۷۹۹ صلح یار در ۱۷۹ هیئت صلح استان فعال هستند و در یازده ماهه ابتدای سال۱۴۰۲،  ۳ هزارو ۹۶۳ پرونده به صلح یاران ارجاع شد که از این تعداد ۲ هزار و ۶۴۳ مورد به صلح و سازش منجر شده است.

وی ادامه داد: ۳۱۶ شعبه حل اختلاف در سراسر استان فعال هستند و در مجموع یک هزار و ۲۸۰ نفر به عنوان اعضا و دبیران شورا‌های حل اختلاف در سراسر استان کرمان در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *