گفت‌وگو|

رئیس کل دادگستری استان مازندران: سال گذشته ۵۹ درصد کل پرونده‌های استان به صورت تمام الکترونیک تشکیل شد

10:45 - 17 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۴۶۹۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان مازندران: سال گذشته ۵۹ درصد کل پرونده‌های استان به صورت تمام الکترونیک تشکیل شد
رئیس کل دادگستری مازندران گفت: در سال گذشته ۵۹ درصد کل پرونده‌های استان در بستر سامانه‌های قوه قضاییه به صورت تمام الکترونیک تشکیل شده و دادگستری استان از حیث تشکیل پرونده‌های بدون کاغذ در رتبه اول کشور قرار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری در گفت‌وگو با میزان، با بیان اینکه عملکرد دستگاه قضایی استان مازندران درباره شاخص‌های فناوری مطلوب و قابل توجه بوده است، افزود: حدود ۹۹ درصد ابلاغ ها، اخطاریه ها، دادنامه‌ها و اجرائیه‌ها دادگستری استان به صورت تمام الکترونیک بوده و فقط یک درصد ابلاغ‌ها به صورت سنتی انجام می‌شود.

وی گفت: در سال گذشته ۵۹ درصد کل پرونده‌های استان مازندران در بستر سامانه‌های قوه قضاییه به صورت تمام الکترونیک تشکیل شده است. 

رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد: در بحث انتخاب کارشناسان در محاکم قضایی از طریق قرعه کشی سیستمی و بدون دخالت کاربر، ۶۰ درصد از کل کارشناسان استان مازندران از طریق سیستم قرعه کشی و انتخاب می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری درباره عملکرد کلی استان مازندران در سال ۱۴۰۲ نیز گفت: موجودی اول فروردین ماه ۱۴۰۲، رقم ۱۱۷ هزار و ۹۷۶ فقره پرونده بوده و طی ۱۱ ماه امسال یک میلیون و ۱۰۲ هزار و ۶۱ فقره پرونده به حوزه‌های قضایی استان مازندران وارد و یک میلیون و ۹۳ هزار و ۲۴۵ فقره پرونده نیز مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: در سال قبل، با تلاش و همت همکاران قضایی اداری، بیش از ۱۴ هزار پرونده مسن (بر اساس آخرین ورود) در محاکم قضایی استان مازندران مختومه شده است.

وی همچنین تصریح کرد: رویکرد دادگستری استان مازندران مبارزه با آمارسازی‌های کاذب بوده که این مهم به طور جدی در دستور کار ویژه قرار گرفته است.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *