رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پروژه اصلاح و نوسازی زیرگذر حرم مطهر رضوی افتتاح شد

19:18 - 20 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۳۸۱۸
پروژه اصلاح و نوسازی زیرگذر حرم مطهر رضوی افتتاح شد
در آستانه ماه مبارک رمضان و آغاز سال ۱۴۰۳، پروژه اصلاح و نوسازی زیرگذر حرم مطهر رضوی با حضور تولیت آستان قدس رضوی، قائم مقام تولیت، استاندار خراسان‌رضوی و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهری افتتاح شد. 

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی آستان قدس رضوی، مصطفی فیضی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در مراسم افتتاح این پروژه که عصر امروز در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه در این دوره از مدیریت آستان قدس رضوی شاهد توجه ویژه به دو مسئله حیاتی «تسهیل» و «ارتقاء» سطح کیفی زیارت هستیم. 

وی افزود: آستان قدس رضوی و خانواده بزرگ خدمت‌گزاران در این آستان مقدس، در هر دو وجه ذکر شده، با جدیت و بدون وقفه به صورت مداوم در حال فعالیت هستند و طی این سال‌ها، پروژه‌ها و اقدامات بزرگی را به ثمر رسانده‌اند. 

فیضی تصریح کرد: ما همواره ضمن نکوداشت خدمات و فعالیت‌هایی که طی قرون متمادی بویژه دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این آستان انجام شده است نگاه به آینده داشتیم و وظایف خودمان را نسبت به زائران و زیارت همواره مد نظر قرار داده‌ایم. 

وی در ادامه به پروژه اصلاح و نوسازی زیرگذر حرم مطهر رضوی اشاره کرد و گفت: بی‌شک هر بنایی که ساخته می‌شود نیازمند کنترل مداوم است از همین رو بنای زیر گذر حرم مطهر رضوی که حدود سه دهه از تاسیس آن می‌گذرد، نیازمند بازسازی و به‌سازی بود در همین راستا اقدام به اصلاح این بنا کردیم و امروز شاهد افتتاحیه این پروژه بودیم. 

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی به دیگر پروژه‌های در دست انجام نیز اشاره کرد و گفت: ساخت رواق مسقف حضرت امیرالمومنین علی (ع) در صحن جمهوری اسلامی که معادل رواق حضرت امام خمینی (ره) است، یکی از این پروژه‌های در دست اقدام است که با تکمیل آن، برای اولین بار از بام این رواق شرایط سلام و احترام به گنبد مطهر رضوی فراهم خواهد آمد. 

فیضی همچنین به پروژه بزرگ زیر سطحی شیخ بهایی اشاره کرد و افزود: در قالب این پروژه که قریب به ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، ۲۰ هزار متر مربع از فضای زیر سطحی بست شیخ بهایی به زیارت اختصاص خواهد یافت. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *