رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

معاون رئیس کل دادگستری فارس در زندان مرودشت: توسعه قضایی در محور کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری زندانیان در دستور کار است

11:33 - 17 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۳۱۵۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون رئیس کل دادگستری فارس در زندان مرودشت: توسعه قضایی در محور کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری زندانیان در دستور کار است
معاون قضایی رئیس کل دادگستری فارس در امور زندان‌ها به همراه معاونین اجرای احکام و امور زندان‌های دادستان مرکز فارس با حضور در زندان مرودشت، با تمام زندانیان دیدار و بصورت چهره به چهره رسیدگی قضایی کرد.

خبرگزاری میزان -حجت الاسلام رجائی نسب معاون قضایی رئیس کل دادگستری فارس در امور زندان‌ها به همراه معاونین اجرای احکام و امور زندان‌های دادستان مرکز فارس با حضور در زندان مرودشت، با تمام زندانیان دیدار و بصورت چهره به چهره رسیدگی قضایی کرد.

در این بازدید که رؤسای دادگستری، دادستان‌ها و قضات حوزه‌های قضایی مرتبط با زندان مرودشت هم حضور داشتند، تمامی زندانیان با مقامات ارشد قضایی و قضات حوزه‌های قضایی مربوطه دیدار و ضمن بیان مشکلاتشان بصورت چهره به چهره با مقامات قضایی، از دستورات قانونی برای برخورداری از ارفاقات و تاسیسات حقوقی مورد تقاضا برخوردار شدند.

حجت الاسلام والمسلمین رجائی نسب در پایان این بازدید و رسیدگی قضایی که ۵ ساعت به طول انجامید، بازدید‌های هدفمند از زندان‌ها و رسیدگی قضایی به امور زندانیان را از جمله برنامه‌های مهم ابلاغی رئیس کل دادگستری استان فارس ذیل برنامه‌های توسعه و سند تحول قضایی در امور زندان و زندانیان برشمرد و گفت: هر ماهه طبق برنامه‌ریزی زمانبندی شده، از زندان‌ها بازدید و به همراه مسئولین قضایی و قضات، ضمن بررسی عملکرد حوزه‌های قضایی پیرامون پرونده‌های زندانی‌دار، با زندانیان دیدار و پاسخگوی درخواست‌ها و سوالات آنان و رسیدگی کننده به تقاضا‌های آنان خواهیم بود.

معاون قضایی و امور زندان‌های دادگستری کل استان فارس افزود: انتخاب زندان به عنوان آخرین گزینه در روند رسیدگی به جرایم انتظار دستگاه قضایی فارس از محاکم استان است، مقوله زندان زدایی گزینه‌ها و مخاطبینی دارد که خود قضات نیز لازم است برای جرایم غیر مهم و خصوصا غیر عمد، زندان را در صورت ضرورت بعنوان گزینه آخر قرار دهند، موضوع دیگر تداوم نظارت بر وضعیت زندانی در زندان است، صدور حکم زندان پایان کار نیست، پرونده‌های زندانی دار باید روی میز قضات باشد و امور زندانی را رصد کنند و در زمان لازم که آثار ندامت از جرم و انگیزه بازگشت به جامعه، جبران مافات و اراده عدم تکرار جرم در فرد مشاهده شد، با استفاده از ظرفیت‌های قانونی نسبت به بازگشت این افراد به جامعه اقدام کنند.

وی افزود: زندانیان جرایم خاص و خشن، سارقین سابقه دار و حرفه‌ای، نافیان امنیت و آسایش مردم و جرایمی از این دست، از امتیازات، ارفاقات و تاسیسات حقوقی برخوردار نمی‌شوند و این برای صیانت از آرامش و آسایش مردم دنبال می‌شود و بالعکس برای زندانیان فاقد سابقه، جرایم غیر مهم و غیر عمد اصراری بر نگهداشتن فرد در زندان نداریم.

وی همچنین از حوزه‌های قضایی شهرستان‌ها خصوصا دادستان‌ها در جایگاه رؤسای هیات مدیره انجمن‌های حمایت زندانیان خواست تا نسبت به تقویت انجمن‌ها، فعالسازی آن‌ها و توسعه کمک‌های موثر به خانواده‌های مستحق حمایت زندانیان اهتمام ویژه داشته باشند.

گفتنی است در پی بازدید معاون قضایی رییس کل دادگستری فارس در امور زندان‌ها و مقامات قضایی و قضات همراه، ۸۵ زندانی زندان مرودشت از ارفاقات و تاسیسات قضایی شامل مرخصی منجر به آزادی، تخفیف مجازات، مرخصی، اشتغال بکار، آزادی مشروط و ... برخوردار شدند.


انتهای خبر/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *