گفت‌وگو|

تجربه‌های زندگی امام سجاد(ع) خواندنی است/ بهترین زمان عمرم تولید کتاب در مورد امام زین‌العابدین(ع) بود

7:00 - 20 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۲۵۳۳
تجربه‌های زندگی امام سجاد(ع) خواندنی است/ بهترین زمان عمرم تولید کتاب در مورد امام زین‌العابدین(ع) بود
یک نویسنده کتاب تجربه اندوزی از زندگی ائمه معصومین را یک تجربه نیکو و نوشتن این اطلاعات را بهترین زمان عمر خود خواند.

سمیه مصطفی پور نویسنده کتاب «آفتاب در سجده» در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان درباره مضمون این اثر گفت: کتاب نام‌برده شده درباره سبک زندگی امام سجاد (ع) است و تلاش دارد تا بر اساس اسناد معتبر تاریخی و روایت‌ها ابعاد شخصیتی این امام بزرگوار و سبک زندگی ایشان را منعکس کند.

وی ادامه داد: امام سجاد (ع) زندگی پرفرازونشیبی داشته‌اند؛ کتاب «آفتاب در سجده» برش‌هایی کوتاه از زندگی و زمانه ایشان را مطرح می‌کند. مظلومیت و خفقانی که حاکمان آن دوران به اجرا گذاشتند و دشواری اجرای وظیفه الهی که در قالب ولایت به ایشان سپرده شده در کنار دستاورد‌های و تلاش این امام بزرگوار برای اسلام و مسلمین بسیار جذاب و خواندنی است.

مصطفی پور در مورد شیوه نگارش کتاب «آفتاب در سجده» بیان کرد: در این کتاب سعی شده با زبانی مناسب و روان در قالب صد برش کوتاه، زندگی پر از خیروبرکت این امام سجاد (ع) شود، داستان‌ها کوتاه و در عین حال گویا است. اسناد معتبری برای استناد به آن مورد استفاده قرارگرفته که در انتهای پیام به آنان اشاره شده است.

این نویسنده درباره نام‌گذاری کتاب «آفتاب در سجده» تاکید کرد: این اثر یکی از تولیدات مجموعه آفتاب محسوب می‌شود که در مورد ائمه معصومین (ع) تولید شده و مختص زندگی امام سجاد (ع) است. معصومین (ع) همانند آفتاب هستند و هدایتی که از سوی این بزرگواران برای جامعه بشری به اجرا گذاشته می‌شود نکاتی مهم و کاربردی را مطرح می‌کند؛ از سوی دیگر امام سجاد (ع) را با سجده‌های بلندشان شناخته می‌شوند، پس نام کتاب را «آفتاب در سجده» قراردادم.

وی به یکی از بخش‌های کتاب «آفتاب در سجده» پرداخت و بیان کرد: در یکی از داستان در مورد واقعه کربلا اشاره‌شده آنچه که امام سجاد (ع) به آن اشاره دارد بسیار دردناک و در عین حال زیبا است. ایشان در گفت‌وگوی خود تاکید دارند مانند یعقوبی که شاهد قربانی شدن ۷۲ یوسف خود است بوده و نمی‌تواند در مقوله واقعه کربلا آرام باشد و سکوت پیشه کند.

مصطفی پور در مورد زمان تولید کتاب «آفتاب در سجده» تصریح کرد: زمانی که برای تولید این اثر در حال مطالعه و فیش‌برداری بودم بهترین زمان از عمر خود را می‌گذراندم، مطالعه کتاب‌هایی که هر کدام یک روایت از زندگی حضرت زین‌العابدین (ع) را بیان می‌کرد و از عبادت تا شجاعت و ساده زیستی و در مواردی رویکرد‌های مدبرانه برای زنده نگه‌داشتن اسلام ناب محمدی و جنگ نرم ایشان با دشمنان ولایت برایم جذاب و آموزنده بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *