رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

عبدالملک بدرالدین حوثی: ملت فلسطین شایسته حمایت و یاری است

17:13 - 03 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۱۰۸۶
عبدالملک بدرالدین حوثی: ملت فلسطین شایسته حمایت و یاری است
رهبر انصارالله یمن گفت: اکثر کشور‌ها و حکومت‌ها فقط تماشاچی هستند و برخی از آن‌ها حتی با دشمن همدست شده و از دشمن صهیونیستی به‌طور پنهانی حمایت می‌کنند.

خبرگزاری میزان - عبدالملک بدرالدین حوثی، رهبر انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه ملت مظلوم فلسطین در غزه برای بیستمین هفته به خاطر تجاوز صهیونیست‌ها گرفتار بدترین مصیبت‌ها هستند، گفت: این تجاوزگری به غزه از ابتدا با رفتار‌های جنایت‌کارانه دشمن صهیونیستی و کشتار گروهی همراه بود.

وی افزود: در روز اول تجاوز اسرائیلی به غزه، آمریکا، انگلستان و بیشتر کشور‌های بزرگ اروپایی، انواع حمایت را از دشمن صهیونیستی به عمل آوردند؛ با وجود امکانات نظامی عظیم دشمن صهیونیستی، آمریکا و غرب باز هم انواع سلاح، پول و دانش را به این رژیم تقدیم کردند؛ حمایت مسلمانان از ملت مظلوم فلسطین کجاست؟ ملت فلسطین شایسته حمایت و یاری است.

حوثی با بیان اینکه اکثر کشور‌ها و حکومت‌ها فقط تماشاچی هستند و برخی از آن‌ها حتی با دشمن همدست شده و از دشمن صهیونیستی به‌طور پنهانی حمایت می‌کنند، گفت: خواری برخی از رژیم‌ها و سکوت آن‌ها باعث جرات یافتن دشمن صهیونیستی برای ادامه جنایت‌ها و تشدید محاصره غزه شده است.

عبدالملک بدرالدین حوثی ادامه داد: هر چه اوضاع انسانی در غزه بدتر می‌شود مسئولیت مسلمانان بیشتر می‌شود؛ آیا مسلمانان منتظر نابودی کامل اهالی غزه هستند تا کاری انجام دهند؟ تعداد شهدا به‌ویژه زنان و کودکان در غزه رو به افزایش است؛ آمریکا برای سومین بار در شورای امنیت از وتو استفاده کرد تا مانع تصویب قطعنامه توقف کشتار مردم فلسطین در غزه شود و به دشمن صهیونیستی خدمت کند؛ این کشور به ادامه قتل‌عام اهالی غزه اصرار می‌ورزد و از گرسنه نگه داشتن مردم فلسطین در غزه حمایت می‌کند. 

وی با بیان اینکه آمریکا شریک اساسی دشمن صهیونیستی در جنایت‌ها علیه مردم فلسطین است و نقش حمایت از جنایت‌های صهیونیستی را از انگلیس به ارث برده است، گفت: واشنگتن مانع ایفای نقش شورای امنیت و سازمان ملل برای حمایت از ملت‌های مستضعف می‌شود.

رهبر انصارالله یمن با بیان اینکه دشمن اسرائیلی به رفتار وحشیانه‌اش در جلوگیری از ورود کامیون‌های حاوی غذا به غزه ادامه می‌دهد، گفت: تعلیق فعالیت‌های برنامه جهانی غذا به‌ویژه با توجه به گرسنگی در غزه نشان دهنده ماهیت این سازمان است؛ نقش منفی آمریکا و رژیم اسرائیل در سازمان‌های بین‌المللی هر روز بیش از گذشته آشکار می‌شود؛ تعداد مرگ‌ومیر ناشی از گرسنگی در غزه رو به افزایش است که بسیاری از آنان کودکان و سالمندان هستند؛ حتی علف حیوانات در غزه نیز رو به اتمام است؛ صد‌ها هزار فلسطینی در غزه گرسنه‌اند و از امت اسلامی کمک می‌خواهند.

وی با بیان اینکه کجاست حقوق زن که غرب از آن دم می‌زند آن هم وقتی دشمن اسرائیلی زنان را به قتل می‌رساند، گفت: وقتی مسئله مربوط به حقوق زن فلسطینی باشد که توسط دشمن صهیونیستی نقض می‌شود غرب از حقوق زن سخن نمی‌گوید؛ دشمن اسرائیلی برخی از اسرای فلسطینی را که تعدادی از آنان زنان و کودکان بودند، به قتل رساند؛ غرب فقط در زمینه‌های غیراخلاقی یا برای از هم پاشیدن جوامع شعار حقوق زنان را سر می‌دهد.

عبدالملک بدرالدین حوثی ادامه داد: رژیم اسرائیلی به طرف تجمع هزاران فلسطینی در غزه برای کسب غذا و آرد آتش گشود که تعداد زیادی از آنان شهید و مجروح شدند؛ دشمن صهیونیستی با تانک و پهپاد به بیمارستان الناصر حمله کرد گویی به یک پایگاه نظامی حمله کرده است.

وی با بیان اینکه رژیم اشغالگر حتی به نوزادان نارس و شیرخواران در بیمارستان‌های غزه حمله کرد، گفت: صد‌ها هزار نفر در غزه که عمدتا کودک هستند از مشکلات بهداشتی رنج می‌برند؛ ۱۷ هزار کودک در غزه از خانواده‌هایشان جدا هستند؛ دشمن صهیونیستی با وجود جنایت‌هایش نتوانسته اهداف خود به‌ویژه در زمینه استرداد اسرایش را محقق کند؛ رژیم اشغالگر نتوانست رزمندگان غزه را شکست دهد و این رزمندگان منسجم بوده و با رشادت با دشمن می‌جنگند.

عبدالملک بدرالدین حوثی گفت: رزمندگان مقاومت در غزه به رغم رنج‌هایشان خسارات زیادی به دشمن وارده کرده اند؛ ددمنشی دشمن علیه مردم فلسطین بی‌فایده است و باعث پیروزی دشمن نمی‌شود؛ دشمن با وجود آنکه به جنایت، قتل، محاصره و گرسنه نگه داشتن مردم غزه ادامه می‌دهد، اما هر روز بیش از گذشته با شکست مواجه می‌شود.

رهبر انصارالله یمن با بیان اینکه تلفات دشمن هزاران نفر است، اما اخبار آن سانسور می‌شود و برخی از سربازان دشمن به خاطر ترس ناشی از نبرد با رزمندگان مقاومت دچار مشکلات روانی شده اند، گفت: آسیب‌های روانی و معنوی وارده به دشمن بسیار زیاد است؛ از سوی دیگر بیش از یک میلیون اسرائیلی به خاطر بی‌ثباتی در رژیم به‌طور دائمی یا موقت از آن گریخته‌اند؛ باوجود حمایت‌های عظیم آمریکایی غربی از رژیم صهیونیستی خسارات نظامی اقتصادی وارده به این رژیم بی‌سابقه است؛ واحد پول رژیم صهیونیستی بی‌ثبات است و ذخایر ارزی این رژیم رو به کاهش و بدهی‌های رژیم و کسر بودجه آن رو به افزایش است؛ بنادر رژیم فلج شده و گردشگری و سفر‌های هوایی در رژیم کاهش یافته است؛ صد‌ها میلیارد دلار خسارات به اقتصاد دشمن صهیونیستی وارد شده است.

وی با بیان اینکه جبهه حزب‌الله لبنان بسیار بزرگ، فعال و موثر است و خسارات عظیمی به دشمن وارد کرده است و رزمندگان عراقی با وجود حملات آمریکا به عملیات خود علیه دشمن صهیونیستی ادامه می‌دهند، گفت: در ازای افزایش حملات دشمن صهیونیستی به غزه ما نیز در یمن حملات خود را افزایش می‌دهیم؛ این اقدام در راستای حمایت از غزه و مردم آن انجام می‌شود؛ تاکنون ۱۸۳ موشک و پهپاد به طرف اهداف اسرائیلی در فلسطین شلیک کرده‌ایم؛ عملیات ما در دریای سرخ، دریای عرب، خلیج عدن و تنگه باب المندب ادامه دارد و آن را افزایش خواهیم داد؛ نیروی زیردریایی ما وارد صحنه شده که دشمن را نگران کرده است؛ تاکنون ۴۸ کشتی دشمن را هدف قرار داده ایم.

عبدالملک بدرالدین حوثی گفت: ۱۳ عملیات در هفته گذشته انجام داده‌ایم که یکی از این عملیات‌ها غرق کردن یک کشتی انگلیسی بود، دشمن قادر به جلوگیری از عملیات‌های دریایی ما نیست.

وی با بیان اینکه آمریکا پس از آنکه ناوگانش در دریای سرخ و دریای عرب هدف واقع شد خود را در تنگنا دید، گفت: عملیات‌های دریایی ما باعث توقف ۴۰ درصد از تجارت دریایی رژیم اسرائیل شده است؛ از مردم یمن می‌خواهم فردا در راهپیمایی‌های گسترده شرکت کنند.

 انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *