میز خدمت مشترک مسئولان قضایی و مرکز وکلا و مشاوران خانواده شیراز برگزار شد

16:45 - 28 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۶۰۳۱۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
میز خدمت مشترک مسئولان قضایی و مرکز وکلا و مشاوران خانواده شیراز برگزار شد
میز خدمت با حضور مسئولان قضایی استان فارس برگزار شد ۷۷ نفر از مراجعان مشکلات حقوقی و قضایی خود را مطرح و دستورات پیگیری و ارشاد قضایی صادر شد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در حاشیه میز خدمت مشترک مسئولان قضایی و مرکز وکلا و مشاوران خانواده شیراز در محل شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر شاهچراغ (ع) ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: یکی از برنامه‌هایی مستمر دادگستری فارس فراهم کردن شرایط برای ملاقات چهره به چهره با مردم است که این برنامه در حال حاضر و با توجه به تأکید ریاست قوه قضاییه با جدیت و با بهره گیری از همه ظرفیت‌ها دنبال می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس ادامه داد: این برنامه‌ها اغلب در مکان‌هایی که با ازدحام جمعیت مردم رو به رو است برگزار می‌شود که با توجه به زمینه مذهبی مردم شیراز و گرایش به سمت حضور در اماکن مقدس و حرم امامزادگان واجب التکریم، تلاش کردیم که دیدار‌های چهره به چهره با محوریت این اماکن برگزار شود.


نماینده عالی قوه قضاییه در استان فارس همچنین ضمن تقدیر از حضور تأثیرگذار اعضای مرکز وکلا و مشاوران خانواده قوه قضاییه در استان، همزمان با دیدار‌های عمومی مسئولان قضایی گفت: ظرفیت‌های قانونی این نهاد اجازه ارائه مشاوره‌های حرفه‌ای و تخصصی را می‌دهد و همین امر زمینه ارشاد بسیاری از مراجعان را فراهم می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به مراجعه برخی افراد با درخواست‌های غیر قضایی در این ملاقات‌ها گفت: تلاش کرده ایم با ایجاد تعامل با سایر نهادها، درخواست‌های قانونی ارائه شده توسط مردم را جمع آوری و به نهاد‌های ذیربط ارسال کنیم چرا که احساس می‌کنیم ماهیت همه دستگاه ها، خدمت به مردم و ایجاد رضایتمندی است و ما از ظرفیت حضور خود در مجامع عمومی به نفع همه نهاد‌ها و سازمان‌های استفاده می‌کنیم.

وی اضافه کرد: تحلیل بازخورد مراجعان و نوع تقاضا‌های ارائه شده مشخص کننده این نکته است که اغلب درخواست‌ها با موضوع تسریع در رسیدگی‌ها به سمت اعطای تسهیلات قضایی و کمک به زندانیان گرایش داشته که این امر حاکی از حل چالش اطاله دادرسی در دادگستری استان و نشان دهنده برخورد‌های قاطع قضایی با جرایم گوناگون است.

 ریاحی رئیس مرکز وکلا و مشاوران خانواده استان فارس پس از برگزاری میز خدمت عمومی، در حاشیه تجلیل مسئولان قضایی و هیئت مدیره کانون وکلا و کارشناسان قوه قضائیه استان از مقام شامخ شهدای حرم مطهر شاهچراغ (ع) از آمادگی این مرکز برای ارائه خدمات مشاوره‌ای و وکلاتی به خانواده معظم شهداء، ایثارگران و جانبازان در استان فارس خبر داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *