گفت‌وگو|

نوری: ایران در قواره قهرمانی ظاهر نشد/ تعویض‌های قلعه‌نویی اشتباه بود

1:15 - 12 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۷۶۹۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
نوری: ایران در قواره قهرمانی ظاهر نشد/ تعویض‌های قلعه‌نویی اشتباه بود
پیشکسوت تیم ملی فوتبال، گفت: ژاپن تیمی نیست که مقابلش فرصت اشتباه داشته باشیم و کوچک‌ترین اشتباه به آخرین اشتباه ما تبدیل خواهد شد.

محمد نوری، پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل سوریه در مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳، گفت: بچه‌ها بردند، اما واقعاً قلبمان را به درد آوردند. پیش‌بینی می‌شد تیم ملی ایران در همان نیمه اول کار سوریه را تمام کند، اما کوپر به خوبی تیم ما را آنالیز کرده بود. ایران در قواره تیم قهرمان ظاهر نشد.

وی اظهار کرد: به بچه‌های تیم ملی خسته نباشید می‌گویم، اما با بازی که ما از آن‌ها مقابل سوریه دیدیم کمی ناامید شدیم. ایران ضعف‌های بسیار جدی در فاز دفاعی دارد که اگر تا ۲ روز دیگر آن‌ها برطرف نشود مقابل ژاپن زمین‌گیر خواهیم شد. خلیل‌زاده در خط دفاعی به هیچ عنوان تأثیرگذار نیست و قطعاً در آینده به تیم ملی لطمه خواهد زد. روزبه چشمی نیز در خط دفاع روز خوبی نداشت، اما باز هم توانست در کار دفاعی موثر ظاهر شود.

*از عملکرد بازیکنان تیم ملی واقعاً ناامید شدم

نوری در رابطه با عملکرد قلعه‌نویی، تصریح کرد: پیش‌بینی من پیش از بازی مقابل سوریه این بود که تیم ملی در همان نیمه اول نسخه سوریه را می‌پیچد، اما وقتی عملکرد بازیکنان را دیدم واقعاً ناامید شدم، چراکه بازیکنان ایران در این بازی تمرکز کافی را نداشتند و کمی استرس در چهره آن‌ها مشهود بود به‎طوری‎که طارمی در این بازی ۲ کارت گرفت و اخراج شد. کوپر سرمربی سوریه در این بازی نسبت به قلعه‌نویی برتر بود، زیرا به خوبی ایران را آنالیز کرده بود. قلعه‌نویی تعویض‌های اشتباه از جمله خارج کردن قایدی و قدوس را داشت که به‎نظرم کار اشتباهی بود و کوپر از این فرصت استفاده کرد و خوشحال شد.

*کوچک‌ترین اشتباه مقابل ژاپن آخرین اشتباه ما خواهد بود

پیشکسوت تیم ملی فوتبال در ادامه بیان کرد: ژاپن واقعاً حریف سختی برای ایران خواهد بود. به‎نظرم قلعه‌نویی طی مدت زمانی که در اختیار دارد باید فکری به حال دفاع بکند، زیرا ژاپن تیمی نیست که مقابلش فرصت اشتباه داشته باشیم و کوچک‌ترین اشتباه به آخرین اشتباه ما تبدیل خواهد شد. ما متأسفانه مقابل ژاپن طارمی را در اختیار نداریم و این موضوع کمی باعث افت روحیه در تیم می‌شود، اما این وظیفه کادرفنی است تا بازیکنان را ریکاوری و در این مدت کوتاه آن‌ها را آماده دیدار مقابل ژاپن کنند. برگ برنده ایران در بازی مقابل ژاپن، سوزوکی دروازه‌بان سامورایی‌هاست که دقت پایینی دارد و درون دروازه ژاپن عملکرد خوبی نداشته و دفاع آن‌ها هم که دست کمی از ایران ندارد و دچار ضعف‌هایی است که مهاجمین ایران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

*مسیر سختی برای قهرمانی در جام ملت‌ها داریم

وی در پایان با اشاره به این‎که ایران مسیر سختی برای قهرمانی در جام ملت‌ها را دارد، خاطرنشان کرد: این نوع بازی مقابل تیم ۹۱ جهان باعث شد که کمی زیر سوال برویم. امیدوارم بتوانیم ژاپن را شکست دهیم، اما لازمه این کار این است که تیم حریف را به خوبی آنالیز کنیم و نقاط ضعف حریف را به خوبی شناسایی کنیم و در کنار آن حتماً نقاط ضعف خودمان را پوشش دهیم. قلعه‎نویی باید بیشتر از این‌ها به قایدی بازی دهد، زیرا او بازیکن خوبی است و بیشتر از این‌ها می‌تواند برای تیم ملی موثر باشد. ژاپن واقعاً تیم آماده و خوبی است و واقعاً نمی‌توان نتیجه دیدار این تیم مقابل ایران را پیش‌بینی کرد، اما در فوتبال هیچ چیز قابل پیش‌بینی دقیق نیست و امیدواریم در بازی با ژاپن پیروز شویم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *