سرلشکر سلامی: هیچ تهدیدی را بدون پاسخ نمی‌گذاریم

12:39 - 11 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۷۵۶۷
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
سرلشکر سلامی: هیچ تهدیدی را بدون پاسخ نمی‌گذاریم
فرمانده کل سپاه گفت: تهران یک جهان‌شهر، نقطه تلاقی نگاه مزورانه شیاطین عالم، مدفن سیاست‌های استکبارگران و شهر حماسه‌هاست.

خبرگزاری میزان - به گزارش دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجلاسیه پایانی کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت که صبح امروز (چهارشنبه) در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شد، با بیان اینکه به روح تابناک همه شهدای عزیز به‌ویژه ۲۴ هزار شهید سربلند تهران تحیت الهی را نثار می‌کنیم، اظهار داشت: رهبر عظیم‌الشأن ما با تدبیر الهی، شجاعانه در قلب همه مخاطرات سهمگین ایستاد تا روح مکتب مقاومت را در میان مکتب اسلام زنده و پاینده نگه دارد.

سرلشکر سلامی افزود: تعابیر و توصیفات و روایت‌های ستایش برانگیز رهبر عزیزمان از تهران و شهیدان جامع، کامل و الهام‌بخش بود؛ با الهام از فرمایشات معظم‌له، تهران واقعاً یک جهان‌شهر و نقطه تلاقی نگاه مزورانه شیاطین عالم و مدفن سیاست‌های استکبارگران و شهر حماسه و رویداد‌ها و شهر ۲۲ بهمن‌هاست.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: تهران شهر ۲۲ بهمن‌های تماشایی، شهر فراز‌ها، تاریخ، ایستادگی، معیار‌ها و میزان‌ها، و کورکننده چشمان دشمنان، شهر آگاهی، الهام‌بخش معنا، غیرت، ایستادگی، شکوه و عظمت تمدن است؛ تهران شهری با یک آسمان پرستاره روی زمین است.

وی گفت: اینجا شهر شهیدان استثنایی و شهر اصحاب لشکر محمد رسول الله (ص) و یاران سید الشهدا (ع) است؛ شهر لشکری که بیشترین فرمانده شهید همچون سرداران شهید متوسلیان، همت، کریمی، چراغی، فرزانه، دستواره، مهتدی، سوداگر، همدانی، اسداللهی، کلهر، رستگار، وزوایی، دین‌شعار و ۲۴ هزار شهید بزرگ از همین قافله را به پیشگاه الهی تقدیم کرده است؛ همچنین یاد می‌کنیم از شهدای بزرگ و امرای ارتش همچون قرنی، صیاد شیرازی، فلاحی، فکوری، آبشناسان و نیز شهدای انتظامی عزیز.

سردار سلامی عنوان کرد: اسلام به برکت شهدا باقی مانده و پیشرفت اسلام نیز در گرو جهاد است؛ یعنی منطق ما برای دفاع از ارزش‌ها، دین، منزلت و کرامت، جهاد و شهادت است؛ در همین رابطه بار‌ها گفته شده که اگر شهیدان نبودند، ما هم نبودیم و اسلام و ایران هم نبود؛ این محکم‌ترین و واقعی‌ترین کلامی است که می‌توان بر زبان آورد؛ زیرا تنها کسانی که موجب شدند ایران عزیز در پرتو اسلام در جغرافیای سیاسی عالم به عنوان شخصیت و هویتی محبوب در عالم بدرخشد، همین شهیدان بودند.

وی بیان کرد: بدون تردید همه توطئه‌هایی که از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی به این کشور تحمیل شد، در مقیاس جهانی و ترکیب نا‌مقدسی از ائتلاف همه قدرت‌های شیطانی عالم بود؛ چه تحمیل جنگ خارجی در دفاع مقدس، چه تحریم و تهاجم فرهنگی و چه جنگ اطلاعاتی و توطئه تکفیر و هر آنچه از توطئه داخلی و تجزیه‌طلبانه و نبرد و عملیات رسانه‌ای علیه این ملت می‌بینید، همه آرزو‌های سرکوب شده، جادو و سحر‌های باطل شده‌ای هستند که توسط شهیدان با شکست بدرقه شدند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: پس تا زمانی که کاسه‌های سرِ عاریت داده به خداوند و قلب‌های سرشار از ایمان هستند و تا زمانی که انسان‌هایی وجود دارند که سینه‌های خونین را ترجیح می‌دهند، این اسلام زنده است؛ البته ما قادر به بیان شکوه و عظمت شهیدان نیستیم.

سرلشکر سلامی تأکید کرد: اثرگذاری شهدا در زندگی ما تا ابد نمایان است؛ پس باید از آن‌ها تجلیل و مکتب شهادت را به نسل‌های بعد معرفی کنیم؛ زیرا شمشیر و جهاد ضامن عظمت ماست؛ البته جنگ‌طلب نیستیم، بلکه از آرزو‌ها و آرمان‌هایمان دفاع می‌کنیم؛ چون مستقل و عزیز هستیم.

وی اظهار داشت: آن‌ها که شهید شدند، برگزیده خداوند بودند و خداوند آنان را گلچین کرده است؛ خانه‌های شهیدان مبدأ عروج و قطعه‌ای از بهشت و بابی از ابواب جنت است. شهدا راه پیروزی و مقاومت را برای ما افتتاح کردند و آسمان کرامت و پیروزی را برای ما گشودند؛ لذا دست و پای آنان را می‌بوسیم و همیشه به آن‌ها افتخار می‌کنیم. شهدا مظاهر صبر، جلوه‌های شکوه، نشانه‌های اقتدار و گنجینه‌های فضایل و ارزش‌های این ملت هستند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن گفت: امام (ره) زمانی پای در این سرزمین گذاشت که نابینایی سیاسی، جهل و خواب طولانی در گورستانی که ستمکاران برای ما ساخته بودند در این کشور وجود داشت؛ همچنین ارزش‌های‌مان محو شده بود و ما را در جغرافیای سیاسی آمریکا توصیف می‌کردند؛ اما امام (ره) آمد و استقلال را در اینجا جاری کرد؛ به همین جهت انقلاب ما انفجار نور و آگاهی بود.

سردار سلامی یادآور شد: شعار انقلاب اسلامی که باز کردن غل و زنجیر اسارت از پای بندگان بود، برای استکبارگران قابل تحمل نبود؛ لذا از همان ابتدا مقابل امام (ره) ایستادند تا این انقلاب با شکست مواجه شود و نشان بدهند که نمی‌توان حکومت اسلامی را حاکم و بدون اراده قدرت‌های سیاسی، اقدامی کرد؛ اما صبر خانوده شهیدان نتیجه‌اش این است که می‌توان به نام اسلام خارج از دایره نفوذ قدرت‌های بزرگ زندگی کرد و در برابر آن‌ها ایستاد؛ این درسی برای نسل‌های آتی است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان، جنگ بزرگی را به ما تحمیل کردند، اما دیدید که ایمان چگونه بر شمشیر غلبه می‌کند؛ رزمندگان ما بر روی زمین و صخره‌ها ایستادند؛ از دشت‌ها، رمل‌ها و رودخانه‌ها گذشتند، دشمن را وادار به فرار کردند و نشان دادند که تاریخ مسجد کوفه، تنهایی امام حسن (ع)، واقعه عاشورا و مصیبت‌های وارده به ائمه اطهار (ع) تکرار نخواهد شد.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: این داستان برای ما همیشه تکرار می‌شود؛ چون ما قدرتمند شدیم و در پرتو هدایت‌های امام (ره) و رهبری ایستادیم، اما دشمنان باز هم در هر عرصه‌ای جنگی راه انداختند، ولی در مقابل، فرزندان این امت هم قدرت ساختند و این شکوه با عظمت را قدر دانستند؛ به نحوی که از میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی یک میدان جنگ علیه استکبار ساختند و تمام آرزو‌های آن‌ها را در ۲۲ بهمن‌ها دفن کردند.

وی عنوان کرد: اکنون ایران با عظمت، قوی، پیشرفته و قدرتمند است؛ البته گاهی دشمنان تهدید می‌کنند؛ به‌ویژه این روز‌ها که از میان کلمات آمریکایی‌ها بعضی تحلیل‌های بی‌مورد را می‌شنویم؛ اما به آن‌ها می‌گوییم که ما را در میدان‌های قبلی آزموده‌اید و ما هم شما را آزموده‌ایم؛ شما می‌دانید که ما هیچ تهدیدی را بدون پاسخ نمی‌گذاریم و در عین اینکه دنبال جنگ نیستیم، اما از جنگ هم فرار نمی‌کنیم؛ چون ثابت‌قدم هستیم و این واقعیتِ جامعه ما است.

سرلشکر سلامی در پایان با اشاره به جنگ غزه، گفت: بر حسب اعتقاداتمان می‌دانیم که ظلم و ستم در سنت الهی جایی ندارد و فلسطین در مسیر پیروزی است؛ صهیونیست‌ها نمی‌توانند یک سرزمین کوچک را در وضعیت جنگی نگه دارند؛ آن‌ها شکست خواهند خورد و ما مطمئن هستیم که فلسطین پیروز است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *