مشکلات حقوقی و قضایی ۳۰ واحد تولیدی میز در خدمت رئیس کل دادگستری فارس با تولیدکنندگان بررسی شد/ شروع به کار دفتر حمایت حقوقی از تولید کنندگان در شهرک صنعتی بزرگ شیراز

18:36 - 01 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۵۷۹۷
دسته بندی: قضایی ، دادگستری
مشکلات حقوقی و قضایی ۳۰ واحد تولیدی میز در خدمت رئیس کل دادگستری فارس با تولیدکنندگان بررسی شد/ شروع به کار دفتر حمایت حقوقی از تولید کنندگان در شهرک صنعتی بزرگ شیراز
رئیس کل دادگستری فارس گفت: دستگاه قضایی استان تلاش کرده است علاوه بر انجام تکالیف قانونی خود در جهت حمایت‌های حقوقی و قضایی از واحد‌های تولیدی در راستای تحقق شعار سال هر چه در توان دارد را به کار بگیرد که نمونه آن دیدار‌های چهره به چهره با صنعتگران و تولید کنندگان استان در مقاطع زمانی مختلف است.

خبرگزاری میزان - در قالب میز خدمت رئیس کل دادگستری استان فارس در شهرک صنعتی بزرگ شیراز مشکلات حقوقی ـ قضایی ۳۰ نفر از تولید کنندگان بررسی و راه کار‌های قانونی رفع موانع تولید در دستور کار مسئولان قضایی استان قرار گرفت.


رئیس کل دادگستری فارس در حاشیه این دیدار ضمن بررسی موضوعات توسعه شهرک‌های صنعتی و واگذاری زمین به تولید کنندگان به بررسی مشکلات حقوقی ۳۰ واحد تولیدی مستقر در شهرک صنعتی شیراز پرداخت. 

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با بیان اینکه آسیب شناسی‌های انجام شده در مورد مشکلات حقوقی، قضایی و اداری واحد‌های تولیدی حکایت از ضعف اطلاعات واحد‌های حقوقی در این مجموعه‌ها دارد از تشکیل دفتر ویژه حمایت‌های حقوقی از واحد‌های تولیدی در شهرک بزرگ صنعتی شیراز با همکاری بسیج حقوقدان استان خبر داد. 

وی افزود: دستگاه قضایی استان تلاش کرده است علاوه بر انجام تکالیف قانونی خود در جهت حمایت‌های حقوقی و قضایی از واحد‌های تولیدی در راستای تحقق شعار سال هر چه در توان دارد را به کار بگیرد که نمونه آن دیدار‌های چهره به چهره با صنعتگران و تولید کنندگان استان در مقاطع زمانی مختلف است که در سال جاری نیز مشکلات قضایی ده‌ها کارخانه تولیدی را در کمیسیون مشترک دادگستری استان و اتاق بازرگانی بررسی و گره گشایی شده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس در دیدار با تولیدکنندگان افزود: بررسی مشکلات مطرح شده در این میز خدمت تا حصول نتیجه نهایی توسط دبیرخانه ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دنبال می‌شود وی خاطر نشان کرد: نظارت مستقیم احد از معاونین قضایی در این حوزه با توجه به اختیارات قانونی وی باعث حل و فصل تعداد قابل توجهی از این مشکلات شده است.

حجت الاسلام و المسلیمن موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همه دستگاه‌ها در قالب وظایف و تکالیف قانونی باید برنامه‌های خود در جهت تحقق شعار سال را با جدیت دنبال کنند افزود: دستگاه‌های نظارتی در پایان امسال عملکرد نهاد‌ها در این خصوص را ارزیابی خواهند کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به فرصت باقی مانده تا پایان سال دستگاه‌ها و نهاد ها، برنامه‌های پیش بینی شده خود را جمع بندی و تا پایان سال کارنامه عملیاتی خود در جهت تحقق شعار سال و حمایت‌های انجام شده از واحد‌های تولیدی، سرمایه گذاری‌ها و همچنین ایجاد اشتغال را به مردم گزارش دهند.

در این نشست دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز به تشریح موضوعات مطرح شده در این میز خدمت اشاره کرد و گفت: با توجه به ضرورت توسعه شهرک صنعتی از حیث فضا راه کار‌هایی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

سید مصطفی بحرینی با اشاره به اینکه روند فعالیت افراد در اراضی واگذار شده در محدوده شهرک صنعتی مورد رصد کارگروه صیانت از اراضی قرار دارد گفت: در موارد گوناگونی افرادی که صرفاً زمین‌های واگذاری را برای سوداگری و افزایش ارزش افزوده در اختیار گرفته بودند و یا اراده‌ای برای احداث واحد تولیدی نداشتند؛ شناسایی و اراضی از آنان باز پس گرفته شد.

وی تصریح کرد: در برخی موارد نیز با تذکرات و نظارت‌های قانونی کارگروه، روند استفاده از اراضی واگذاری در راستای احداث یا توسعه واحد‌های تولیدی تسریع شد.

وی استان در ادامه به توسعه شهرک صنعتی شیراز اشاره کرد و افزود: در ارتباط با واگذاری اراضی مستعد برای انجام فعالیت‌های صنعتی با رعایت مقررات زیست محیطی و بهداشتی اقداماتی هماهنگی‌هایی انجام و مقرر گردید برخی مشکلات حقوقی این روند تا حصول نتیجه دنبال شود.

گفتنی است در این میز خدمت مدیران کل بازرسی استان و ثبت اسناد استان فارس نیز حضور داشتند و موضوعات مرتبط با دستگاه‌های متبوع خود را بررسی کردند.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *