۱۸۹ زندانی جرایم غیرعمد استان چهارمحال و بختیاری آزاد شدند

12:10 - 19 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۳۷۵۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۱۸۹ زندانی جرایم غیرعمد استان چهارمحال و بختیاری آزاد شدند
مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان چهارمحال و بختیاری از آزادی ۱۸۹ نفر زندانی جرایم غیرعمد در استان از آغاز سال جاری تاکنون خبر داد.

خبرگزاری میزان_ اولین نشست اعضای ستاد دیه استان با رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری در محل سالن کنفرانس اداره کل دادگستری استان برگزار شد.

محمد رزم رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در جشن‌های گلریزان باید از ظرفیت‌های صدا و سیما و نهاد‌های مختلف برای تهییج افکار عمومی نسبت به اقدام خداپسندانه آزادی زندانیان استفاده شود تاکید کرد: با توجه به در پیش بودن اعیاد شعبانیه و ایام ماه مبارک رمضان لازم است زمینه برگزاری جشن‌های گلریزان با مشارکت حداکثری دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف فراهم شود.

وی افزود: در همین راستا باید مکاتبات لازم با استانداری، فرمانداری‌ها و دفاتر ائمه جمعه انجام تا مقدمات برگزاری باشکوه جشن‌های گلریزان و جذب هرچه بیشتر کمک‌های خیران فراهم شود.

آزادی ۱۸۹ نفر زندانی جرایم غیرعمد در استان

در این نشست حمیدرضا حیدری مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان طی گزارشی از آزادی ۱۸۹ نفر زندانی در سال ۱۴۰۲ به همت ستاد دیه استان خبر داد و گفت: مجموعه بدهی این زندانیان مبلغ ۲۵۵ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز پرونده ۱۰۹ نفر زندانی با مجموع بدهی ۱۹ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان در ستاد دیه استان در حال پیگیری است و امیدواریم با صلح و سازش، گذشت شکات و کمک‌های خیران بتوانیم زمینه آزادی این افراد را فراهم آوریم.

جمع‌آوری ۲ میلیارد و ۷۸۳ میلیون تومان کمک مردمی

همچنین در این نشست مجید صیادی رئیس ستاد دیه استان نیز با اعلام اینکه در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲ میلیارد تومان کمک نقدی از سوی مردم در جشن‌های گلریزان برای آزادسازی زندانیان جمع‌آوری شد، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون نیز مبلغ ۲ میلیارد و ۷۸۳ میلیون تومان در قالب جشن‌های گلریزان جمع آوری شده است.

وی افزود: علاوه بر این مبلغ یک میلیارد تومان نیز در طول ماه‌های گذشته جمع آوری و ۱۵ میلیارد تومان نیز از سوی نهاد ریاست جمهوری برای کمک به پرداخت بدهی محکومان مالی استان تخصیص یافته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *