رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری لرستان: مدیران اجرایی و قضایی از نگاه سلیقه‌ای و حزبی در انتخابات پرهیز کنند

14:42 - 18 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۳۶۰۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری لرستان: مدیران اجرایی و قضایی از نگاه سلیقه‌ای و حزبی در انتخابات پرهیز کنند
رئیس کل دادگستری استان لرستان بر ضرورت تلاش مدیران در مجموعه‌های مختلف دستگاه اجرایی و قوه قضاییه به معطوف بودن بر مشارکت حداکثری تأکید کرد و گفت: پرهیز از نگاه سلیقه‌ای و حزبی در انتخابات پیش رو باید مدنظر قرار بگیرد.

خبرگزاری میزان_ حجت‌الاسلام والمسلمین سعید شهواری در جلسه شورای اداری استان لرستان که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت جانسوز جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان با بیان اینکه امانت باید به اهل آن سپرده شود، گفت: مدیران استان از سوی استاندار به‌عنوان اهل شناسایی شده و بار امانت به آن‌ها سپرده شده است.

وی با اشاره به سخنی از امام علی (ع) که می‌فرمایند: «مسئولیت و مدیریت امانتی برگردن است نه طعمه»، افزود: این سخن مسئولیت همه ما را که به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم در امر انتخابات فعالیت می‌کنیم را سنگین‌تر می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان لرستان از مدیران به‌عنوان امانت‌داران امر انتخابات یاد کرد و ادامه داد: با توجه به ۴ مؤلفه رقابت، امنیت، مشارکت و سلامت که مقام معظم رهبری برای انتخابات تبیین فرموده‌اند در شورای پیشگیری از جرایم انتخاباتی در قالب ۲ راهبرد این ۴ مؤلفه تعریف، شناسایی و در جلسات مختلف تبیین می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌عنوان نماد مردم‌سالاری است، عنوان کرد: انتخابات در ایران دارای اهمیت بسیاری است و امام راحل (ره) مجلس را در رأس همه امور و عصاره فضایل ملت می‌دانستند؛ همچنین مجلس به تعبیر مقام معظم رهبری ریل‌گذاری‌کننده برای برنامه‌ها و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های سیاسی فرهنگی،   اجتماعی و اقتصادی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهواری با اشاره به اهمیت انتخابات در همه امور زندگی مردم، تصریح کرد: مسئله انتخابات به‌عنوان حاکمیت مردم بر سرنوشت خود و برگزار کنندگان انتخابات است بنابراین مسئولان برگزاری انتخابات از باب امانت‌دارای، مسئولیت‌های سنگینی بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برای اثبات حقانیت خود در دنیا، امور مردم را به دست مردم و با انتخاب مردم و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی اداره می‌کند، بر ضرورت تلاش مدیران در مجموعه‌های مختلف دستگاه اجرایی و قوه قضاییه بر معطوف بودن بر مشارکت حداکثری تأکید کرد و گفت: پرهیز از نگاه سلیقه‌ای و حزبی در انتخابات پیش رو باید مدنظر قرار بگیرد.

وی ادامه داد: تمام کسانی که در برگزاری انتخابات نقش دارند، چه کسانی که به‌عنوان امنای انتخابات نقش دارند مانند هیئت‌های اجرایی و نظارت و چه آن‌هایی که به‌صورت غیرمستقیم نقش ایفا می‌کنند باید از هرگونه اقدام سلیقه‌ای، باندی، حزبی و عشیره‌ای پرهیز جدی کنند و این اقدامات از هیچ یک دست‌اندرکاران امر انتخابات قابل پذیرش نخواهد بود، چراکه اقدامات این‌چنینی به افکار عمومی و نگاه مردم به حاکمیت آسیب خواهد زد.

رئیس کل دادگستری استان لرستان بیان کرد: همه برگزارکنندگان انتخابات اعم از مدیران، اقشار، صنوف و احزاب باید در اظهار نظرها، اقدامات و فعالیت‌هایشان که موجب خدشه به ارکان نظام اسلامی شود پرهیز و از ارائه اطلاعات غلط و مطالب غیر کارشناسی که موجب ایجاد تنش می‌شود، خودداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه مدیران برای مشارکت حداکثری از اقدامات شائبه‌برانگیز و طرفدارانه پرهیز کنند، افزود: مدیران و کارکنان باید از فعالیت یا تبلیعات انتخاباتی پرهیز کنند و اموال و امکانات دولتی برای فعالیت یا تبلیغات انتخاباتی به نفع نامزدی خاص مورد استفاده قرار نگیرد.

وی بر رعایت اصل بی‌طرفی در فرآیند انتخابات تأکید کرد و گفت: دستور یا تحریک کارکنان برای فعالیت انتخاباتی به نفع یا ضرر داوطلبان از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی جرم‌انگاری شده است و کمیته رصد مدیران با اشراف اطلاعاتی این جزئیات را رصد خواهد کرد و دادگستری استان از آرای مردم که حق‌الناس است به جد مراقبت خواهد کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *