رئیس دیوان عالی کشور از مرکز کنترل و نظارت شرکت ارتباطات سیار ایران بازدید کرد

11:00 - 12 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۲۵۰۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس دیوان عالی کشور از مرکز کنترل و نظارت شرکت ارتباطات سیار ایران بازدید کرد
رئیس دیوان عالی کشور در بازدید از مرکز کنترل و نظارت شرکت ارتباطات سیار ایران، بر استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت سکو‌های دیجیتال در نظارت قضایی تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری در جریان بازدید از مرکز کنترل و نظارت سکو‌های دیجیتال شهید سلیمانی شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول، بر استفاده هر چه بهتر و بیشتر از ظرفیت سکو‌های دیجیتال در نظارت قضایی و نقش آن در تحول و تعالی قضایی مدنظر رئیس قوه قضاییه تاکید کرد.

وی ادامه داد: بهره مندی از ظرفیت سکو‌های دیجیتال به عنوان راهکار حل چالش‌ها در قوه قضاییه و همچنین ظرفیتی برای ایجاد فرصت‌های جدید در ارائه بهتر خدمات قضایی مؤثر خواهد بود.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه سیستم قضایی در کشور درگیر برخی چالش‌ها از جمله اطاله دادرسی است؛ تصریح کرد: در عصر حاضر ارائه خدمات قضایی و دسترسی به عدالت برای همه شهروندان جز از طریق ارتقاء سامانه‌های قضایی امکان پذیر نیست و در این میان می‌توان از ظرفیت سکو‌های دیجیتال در ایجاد تحول قضایی بهره برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با بیان اینکه برای ایجاد تحول دیجیتال قضایی باید ابعاد سخت مانند فناوری، فرهنگ، مهارت‌ها و قوانین مدنظر قرار گیرند، گفت: این سیستم‌ها باید تقویت شده و پشتیبانی شده باشند تا با اجرایی شدن آن اهداف دادرسی الکترونیک محقق شود.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به افزایش تقاضا برای خدمات قضایی و نیاز به توسعه خدمات بر ارتقاء فرایند‌های الکترونیکی، تخصیص اعتبار برای رفع مشکلات سخت افزاری و زیرساختی در دادگستری‌های سراسر کشور تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری اظهار امیدواری کرد که با بهره مندی حداکثری از ظرفیت سکو‌های دیجیتال تحقق عدالت برای عموم مردم جامعه تسهیل گردد و نظارت بر عملکرد و آراء قضایی با سهولت و سرعت بیشتری انجام گیرد.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه نظارت بر محاکم باید با استفاده از فناوری‌های روز صورت گیرد، گفت: ارتقاء سامانه‌های الکترونیکی از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری در جهت نظارت الکترونیک بر عملکرد محاکم مورد تاکید است که در این زمینه پیشنهاداتی به منظور ارتقاء این سامانه‌ها به رئیس آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه داده شد.

گفتنی است حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری رئیس دیوان عالی کشور به همراه مرتضوی معاون نظارت دیوان عالی کشور، علی اکبر بختیاری عضو معاون و رئیس دفتر دیوان عالی کشور و حجت الاسلام سید محسن هاشمی مسئول دفتر و مدیر روابط عمومی، امور فرهنگی و تشریفات دیوان عالی کشور روز گذشته از قسمت‌های مختلف مرکز کنترل و نظارت سکو‌های دیجیتال شهید سلیمانی شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول، بازدید کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *