رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دادستان مرکز استان خراسان شمالی به حل معضلات مرکز نگهداری معتادان متجاهر لنگر ورود کرد

7:49 - 10 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۲۰۱۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان مرکز استان خراسان شمالی به حل معضلات مرکز نگهداری معتادان متجاهر لنگر ورود کرد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان شمالی از مرکز نگهداری معتادان متجاهر موضوع ماده ۱۶ قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر (لنگر) بازدید و به حل معضلات این مرکز ورود کرد.

خبرگزاری میزان- سید جواد ایلالی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان شمالی ضمن بازدید از تنها مرکز نگهداری معتادان متجاهر موضوع ماده ۱۶ قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر (لنگر) از نزدیک مسائل و مشکلات مبتلابه را مورد بررسی قرار داد و در راستای تسهیل و تسریع روند انجام پیگیری‌های لازم دستور‌های مقتضی صادر کرد.

وی گفت: اعتیاد به عنوان یک بیماری است که آثار و تبعات مخرب و ویرانگر آن فراتر از حوزه‌های فردی ابعاد مختلف زندگی اجتماعی افراد و جامعه را در بر می‌گیرد و هزینه‌های گزافی را نیز بر حاکمیت تحمیل می‌کند.

وی ضمن تبیین آثار اعتیاد در ابعاد مختلف زندگی انسان‌ها از جمله تجلی آن در قالب مظاهر طلاق بعنوان یکی از مصادیق آسیب‌های اجتماعی گفت: انجام سازوکار‌های پیشگیرانه و اقدامات بازدارنده در راستای کمک بهتر و مؤثرتر به درمان مددجویان در این مسیر سخت و دشوار از اهمیت دوچندان و بسیار ویژه‌ای برخوردار است

وی اظهار کرد: برخلاف تصوراتی که در گذشته نسبت به فرد معتاد وجود داشت و گاهی باعث می‌شد او از جامعه طرد شود و در مقابل عوامل محیطی و اطرافیان رفتار‌های غیرقابل پیش بینی داشته باشد؛ امروزه به نظر می‌رسد این رویکرد تا حدودی اصلاح شده و در حال حاضر در افکار عمومی پدیده اعتیاد به عنوان یک بیماری قابل درمان شناخته می‌شود و خوشبختانه با اعمال تغییرات و اصلاحات مقتضی در این نوع نگرش ها، می‌توان چشم انداز بهتری را برای آینده متصور بود.

ایلالی با اشاره به وجود برخی نواقص و کاستی‌ها و ایرادات ساختاری در کمپ ترک اعتیاد موضوع ماده ۱۶ قانون مزبور گفت: دستگاه‌های مسئول و نظارتی و عوامل مدیریتی ذیربط باید هرچه سریعتر این کمبود‌ها را-که در حوزه‌های امکانات ورزشی و رفاهی، مالی و اعتبارات، عمرانی و پشتیبانی بیشتر مشهود است-جبران و وضعیت موجود را به نحو مطلوب ساماندهی کند.

وی گفت:قطعاً با تداوم سازوکار‌های نظارتی و رفع مشکلات اعلام شده می‌توان گام‌های سازنده‌ای را در مسیر تسهیل موجبات تحقق اهداف پیش رو برداشت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *