رئیس کل دادگستری خوزستان: از مجازات جایگزین حبس در راستای حمایت از منابع طبیعی استفاده می‌شود

13:51 - 09 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۱۹۶۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خوزستان: از مجازات جایگزین حبس در راستای حمایت از منابع طبیعی استفاده می‌شود
رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: در راستای حمایت از منابع طبیعی و صیانت و حفاظت جنگل‌ها و مراتع در چارچوب قانون و مقررات در مورد متهمین واجد شرایط، قضات از مجازات‌های جایگزین حبس در این حوزه استفاده می‌کنند.

خبرگزاری میزان-علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان در نشستی با مدیرکل منابع طبیعی استان و معاونین وی، با ضروری دانستن توجه به منابع طبیعی در استان، گفت: پیگیری اجرای طرح مقام معظم رهبری و کاشت هر سال ۸۰ میلیون اصله درخت در خوزستان مستلزم همکاری و همراهی و کار جهادی همه دستگاه‌ها است.

وی با اشاره به وضعیت استان و افزایش آلودگی ها، گفت: کاشت ۳۲۰ میلیون درخت در چهارسال علاوه بر مبارزه با ریزگرد‌ها در بلند مدت صرفه اقتصادی زمینه اشتغال را در استان فراهم می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه دستگاه قضایی در راستای صیانت و حفاظت از جنگل‌ها و مراتع با متخلفین و سو استفاده کنندگان برخورد بازدارنده قانونی می‌کند، افزود: در استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس نیز در راستای حمایت از منابع طبیعی استفاده خواهد شد.

در ابتدای این جلسه موسویان مدیرکل منابع طبیعی گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته به منظور افزایش سطح پوشش جنگلی ۳۲۰ میلیون اصله درخت در چهارسال آینده در استان خوزستان غرص خواهد شد که بخشی از آن تجاری است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *