رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بیش از ۳ هزار ملاقات اطفال با والدین در مراکز مهر خانواده کرمان انجام شد

16:23 - 02 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۰۷۳۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
بیش از ۳ هزار ملاقات اطفال با والدین در مراکز مهر خانواده کرمان انجام شد
معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان از انجام ۳ هزارو ۱۰۷ مورد ملاقات اطفال با والدین از ابتدای امسال در مراکز مهر خانواده استان کرمان خبر داد.

خبرگزاری میزان - سید مهدی قویدل معاون قضایی، اجتماعی وپیشگیری ازوقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ضمن اشاره به جایگاه خانواده بیان کرد: در جهت حمایت از حقوق کودکان، زنان و خانواده و پیشگیری از آسیب‌های روانی اجتماعی فرزندان طلاق، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اقدام به راه اندازی مراکزی تحت عنوان مرکز مهر خانواده نموده است که مرکزی برای ملاقات فرزندان طلاق است.

وی افزود: مراکز مهر خانواده تاکنون درحوزه‌های قضایی کرمان، سیرجان، زرند، بم، جیرفت، رفسنجان و ریگان با اهدافی از جمله مدیریت فرآیند ملاقات با فرزندان پس از طلاق، ایجاد محیطی امن و آرام برای ملاقات والدین با فرزندان پس از طلاق، نظارت بر فرآیند ملاقات‌ها با هدف تامین و پیگیری بهترین منافع فرزندان طلاق ونقش آفرینی به مثابه مرجع تخصصی آموزش والدین پس از طلاق و... راه اندازی شده است.

قویدل همچنین درباره وظایف مرکز مهر خانواده گفت: آموزش و ارائه خدمات مشاوره‌ای و روان درمانی به خانواده‌ها اعم از والدین، کودک و حتی در مواردی برای بستگان، پیگیری هر گونه تغییر وضعیت کودک تا زمان اطمینان از تامین منافع عالی کودک در ملاقاتها، ارائه خدمات اعم از ایجاد بستر مناسب ملاقات در مرکز، آماده سازی والدین برای ملاقات فرزند در خانواده، انجام ارزیابی براساس دستور قضایی و... برقرار کرده تا زمینه دریافت خدمات بیشتر و باکیفیت‌تر را فراهم آورد.

وی ادامه داد: اولین گام در فرآیند اقدام مراکز مهر خانواده بررسی دقیق محتویات دستور قضایی با در نظر گرفتن نوع فعالیت مشخص شده، است.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در ادامه، به موضوع فرزند پروری مشترک و لزوم ارائه آموزش به والدین اشاره کردو افزود: منظور از فرزند پروری مشترک، وضعیتی است که در آن والدین هردو خود را مسئول مراقبت و رشد فرزند خود می‌دانند و این مهم را با همکاری و ارتباط باهم در دستور کار قرار می‌دهند، این والدین در رابطه با موضوعات مرتبط با فرزندانشان کاملا باهم هماهنگ هستند و سعی می‌کنند یک برنامه والدگرایی مشترک که مبتنی بر توافق والدینی است، تنظیم کنند.

وی یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون ۳ هزار و ۱۰۷ مورد ملاقات اطفال با والدین، ۲۳ مورد سازش والدین، ۱۲۷ مشاوره ازدواج مجدد و ۱۳۰۰ جلسه مشاوره به والدین و فرزندان ارائه و انجام شده است.

قویدل ادامه داد: همچنین طی سال جاری ۶۸ پرونده ملاقات طفل جهت حمایت از حقوق کودکان و پیشگیری از آسیب‌های روانی اجتماعی فرزندان طلاق به دادگاه‌های خانواده ارسال شده و تاکنون تعداد ۱۰ بازدید به‌صورت دوره‌ای از مراکز مهر خانواده کرمان و شهرستان‌ها صورت گرفته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *