رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اندیشه‌های قضایی مقام معظم رهبری باید تحلیل و به شایستگی برای جامعه تبیین شود

15:19 - 25 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۹۶۶۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
اندیشه‌های قضایی مقام معظم رهبری باید تحلیل و به شایستگی برای جامعه تبیین شود
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از برگزاری جلسه هم اندیشی در خصوص اتخاذ تمهیدات لازم به منظور برگزاری اجلاسیه استانی اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب اسلامی با محوریت دادگستری استان خبر داد.

خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در جلسه هم اندیشی در خصوص اتخاذ تمهیدات لازم به منظور برگزاری اجلاسیه استانی اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب اسلامی با محوریت دادگستری استان و مشارکت دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه استان گفت: نگاه رهبر معظم انقلاب به مسائل قضایی یک نگاه دقیق، علمی و کاملاً کارشناسانه است که نشأت گرفته از تسلط معظم له به امور کلان قضایی می‌باشد و فرمایشات ایشان در این خصوص بسیار موثر و راهگشاست.

عتباتی ادامه داد: استان آذربایجان غربی دارای قضات مجرب، اساتید حقوق و حقوقدانان صاحب نظر بسیاری دارد که می‌توان با استفاده از این ظرفیت‌ها قدم کوچکی در تبیین محور عدالت پژوهی، استقرار و گسترش عدالت به عنوان یکی از محور‌های اجلاسیه کشوری اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌باشد برداریم.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: باید برای این موضوع چند کارگروه تخصصی تشکیل و برای هر یک اهداف و وظایفی را تعریف کرد و در پایان این نقطه نظرات کارشناسی اخذ، جمع بندی و در اجلاسیه استانی ارائه و در زمان تعیین شده به پژوهشگاه قوه قضاییه منعکس شود.

مقام ارشد قضایی استان تاکید کرد: مقالاتی که در اجلاسیه استانی مطرح می‌شود می‌بابست پربار و بر اساس مبانی علمی و نظری مقام معظم رهبری باشد و تا ۱۲ دی ماه به دبیرخانه این اجلاسیه از طریق سامانه مجله حقوقی به نشانی http://WWW.jlj.ir و همچنین به صورت فیزیکی در قالب لوح فشرده CD و ارائه به آدرس ارومیه بزرگراه شهید باهنر، ساختمان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، مدیریت آموزش معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان آذربایجان غربی (نماینده پژوهشگاه قوه قضاییه) ارسال کنند. 


عتباتی تاکید کرد این اجلاسیه بهترین فرصت برای تبیین اندیشه‌های قضایی مقام معظم رهبری است که باید نهایت بهره را از آن برد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدپور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان نیز در این جلسه گفت: این نشست مقدمه‌ای برای هم اندیشی برای برگزاری اجلاسیه استانی اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب اسلامی در نیمه اول دی ماه بر اساس برنامه‌ای که از سوی پژوهشگاه قوه قضاییه ابلاغ شده است برگزار می شود.


خدادادی نماینده دادگستری استان آذربایجان غربی در پژوهشگاه قوه قضاییه نیز توضیحاتی را در خصوص اجلاسیه کشوری اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب اسلامی ارائه و بیان داشت: محور‌های این اجلاسیه در ۱۴ محور می‌باشد که برای هر استان یک محور تعیین شده است و محور عدالت پژوهی، استقرار و گسترش عدالت، مختص استان آذربایجان غربی است.

در ادامه این جلسه پس از ارائه نقطه نظرات و دیدگاه‌های حاضرین مقرر گردید پنج محور فرعی تقسیم کار و به تناسب در دستگاه قضایی و اجرایی - دانشگاه‌های ارومیه، آزاد و حوزه‌های علمیه - کانون وکلاء، مرکز وکلاء و بسیج حقوقدانان مطرح و نتایج برای طرح در اجلاس استانی جمع بندی و به نمایندگی پژوهشگاه قوه قضاییه در استان که آدرس آن در بالا ذکر شده است ارسال شود.


لازم به ذکر است این جلسه به منظور هماهنگی برای برگزاری اجلاسیه استانی اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب اسلامی با موضوع قوه قضاییه، عدالت پژوهی، استقرار و گسترش عدالت منعقد و آثار ارسالی به نخستین همایش ملی اندیشه‌های قضایی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که توسط پژوهشگاه قوه قضاییه با همکاری مؤسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای در بهمن ماه ۱۴۰۲ در تهران برگزار خواهد شد ارسال می‌گردد و مقالاتی که اعتبار بالای علمی دارند در مجلات تخصصی حقوقی در سطح کشور و منطقه به چاپ خواهد رسید و از ناحیه قوه قضاییه از برگزیدگان این اجلاسیه، هم در سطح ملی و هم کشور تجلیل و تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *