رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کاشت ۱۰۰ اصله درخت مجازات جایگزین حبس یک پرونده قضایی در لرستان شد

11:06 - 13 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۷۵۹۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
کاشت ۱۰۰ اصله درخت مجازات جایگزین حبس یک پرونده قضایی در لرستان شد
یک متهم در دادگاهی در استان لرستان به کاشت ۱۰۰ اصله درخت و ۲ سال مراقبت و نگهداری از آنان به عنوان مجازات جایگزین حبس مکلف شد.

خبرگزاری میزان_  میلاد علی‌پور دادرس دادگاه عمومی بخش بیرانشهر شهرستان خرم آباد یک متهم را به کاشت ۱۰۰ اصله درخت و ۲ سال نگهداری و مراقبت از آن‌ها مکلف کرد.

وی افزود: این متهم فاقد سابقه کیفری است و به جرم نگهداری مشروبات الکلی صنعتی به ارزش ۴۵ میلیارد و ۳۷۵ هزار ریال دستگیر شده بود.

دادرس دادگاه عمومی بخش بیرانشهر تصریح کرد: این متهم به تحمل ۱۰ ماه حبس تعزیری و پرداخت ۲۲۶ میلیون و ۸۷۵ هزار ریال جزای نقدی محکوم شده بود.

وی با اشاره به سیاست فردی کردن مجازات‌ها توسط قوه قضاییه عنوان کرد: با توجه به اصل تناسب و گزینش مجازات کیفری در راستای فرآیند احقاق حق و نظر به وجود مواردی همچون حسن سابقه، نداشتن سابقه کیفری، مد نظر قرار دادن مجازات متناسب با حال متهم و در راستای سیاست‌های کلان دستگاه قضایی در زمینه حبس‌زدایی و توجه به عدالت کیفری، مجازات حبس تعزیری متهم به مدت ۲ سال تعلیق مراقبتی تغییر کرده است.

علی‌پور ادامه داد: در این راستا با توجه به طرح کاشت مردمی یک میلیارد درخت طی ۴ سال در کشور، محکوم‌علیه به عنوان سفیر سبز نسبت به خرید و کاشت ۱۰۰ اصله درخت جهت درختکاری برای منابع طبیعی و با نظارت اداره مربوطه مکلف شده است.

انتهای پیام/



شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
0
0
احسنت به درایت قاضی پرونده
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *