مسئولان قضایی دادگستری استان اصفهان به درخواست ۲۵۰ نفر از مراجعان رسیدگی کردند

12:16 - 08 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۶۹۱۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مسئولان قضایی دادگستری استان اصفهان به درخواست ۲۵۰ نفر از مراجعان رسیدگی کردند
مسئولان قضایی دادگستری استان اصفهان به درخواست حقوقی و قضایی ۲۵۰ نفر از مراجعان در ملاقات مردمی رسیدگی کردند.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام‌ والمسلمین اسداله جعفری از ملاقات ۲۵۰ نفر از مراجعان با مسئولان قضایی استان اصفهان خبر داد و اظهار کرد:  هدف از این ملاقات‌ها، شناسایی مشکلات و برطرف کردن موانع در روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی مراجعان است.

 دوشنبه‌های هر هفته مراجعانی که تمایل به ملاقات با مسئولان قضایی استان دارند با حضور در محل دادگستری کل استان اصفهان به پیگیری و رفع مشکلات پرونده‌های قضایی خود می‌پردازند و در شهرستان‌ها نیز روز‌های سه‌شنبه برای ملاقات مراجعین با روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان اصفهان تعیین شده است.

مسئولان قضایی دادگستری استان اصفهان به درخواست ۲۵۰ نفر از مراجعان در ملاقات مردمی رسیدگی کردند

رئیس جدید دادگاه انقلاب اصفهان معرفی شد
جمشید رضایی، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان اصفهان در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگاه انقلاب اصفهان، جایگاه دادگاه انقلاب را بسیار ویژه توصیف و تصریح کرد: با توجه به اینکه دادگاه انقلاب مرجع رسیدگی به پرونده‌های امنیتی کشور است از حیث جایگاه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و قضاتی که به ریاست این دادگاه منصوب می‌شوند باید از خصائص علمی، تجربی و شخصیتی ویژه‌ای برخوردار باشند.

وی در ادامه نشست‌های مشترک معاونان دادسرا و دادگاه را گامی موثر در راستای هموارسازی مسیر دستیابی به اهداف سند تحول قضایی عنوان و بر استمرار برگزاری این نشست‌ها تاکید کرد.

در ادامه این نشست، سید‌محمد موسویان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان ضمن اشاره به برنامه‌های تحولی دستگاه قضایی اظهار کرد: با توجه به مفاد سند تحول قضایی و کثرت برنامه‌های قوه قضاییه و دادگستری استان برای دستیابی به اهداف این سند، حجم کار، هم برای مدیران و هم برای دیگر کارکنان دستگاه قضا بالاست و برای پیشبرد این برنامه‌های تحولی، وجود برنامه محوری، پویایی و نشاط در مجموعه دستگاه قضایی، ضرورت دارد.

وی افزود: مشکلات معیشتی کارکنان قضایی و اداری دادگستری و حجم بالای ورودی و موجودی بالای پرونده، از مسائل مهم دادگستری به‌شمار می‌آید که باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق و تعامل بیشتر مدیران و مسئولان، اجرای برنامه‌های تحولی و رفع مشکلات، با سرعت بیشتری پیگیری شود.

 در پایان این مراسم با حکمی محمدرضا توکلی به عنوان معاون قضایی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان و رئیس جدید دادگاه انقلاب اصفهان معرفی و از تلاش‌های مرتضی براتی در این پست تقدیر به‌عمل آمد.

همچنین طی حکم دیگری مرتضی براتی به‌عنوان رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم اخلال‌گران در نظام اقتصادی در استان اصفهان منصوب شد.

برگزاری اولین ملاقات برخط وکیل با زندانی در استان اصفهان
مصطفی زیبایی‌فر، معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان اصفهان ضمن اعلام این خبر گفت: با تلاش‌های صورت گرفته و فراهم شدن بسترهای الکترونیک لازم، جلسه آموزشی و توجیهی جهت ملاقات وکلا با شخص زندانی به صورت مجازی در یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و اولین جلسه ملاقات برخط وکیل با زندانی برگزار شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در دو دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر اصفهان به صورت آزمایشی امکان ملاقات برخط وکلا با زندانی فراهم شده و به تدریج دفاتر منتخب دیگر در اجرای طرح مشارکت خواهند کرد.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان اصفهان در پایان افزود: این طرح در مرحله اول در زندان مرکزی اصفهان اجرا شد و در آینده این امکان برای سایر زندان های استان فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *