رئیس کل دادگستری اصفهان: ۵۴۹ زندانی مالی و جرایم غیرعمد تا پایان مهرماه آزاد شدند

10:43 - 06 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۶۵۰۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری اصفهان: ۵۴۹ زندانی مالی و جرایم غیرعمد تا پایان مهرماه آزاد شدند
رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: با تلاش ستاد دیه تا پایان مهر ماه، ۵۴۹ نفر از محکومان حبس غیربزهکار با مجموع بدهی بیش از ۵ هزار میلیارد و هشتصد میلیون ریال از زندان‌های استان آزاد شدند.

خبرگزاری میزان- ستاد دیه استان اصفهان با حضور مدیرعامل ستاد دیه کشور در محل دادگستری مرکز استان تشکیل جلسه داد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین اسداله جعفری در حاشیه این جلسه که با حضور علی شمس، مدیرعامل ستاد دیه کشور برگزار شد، گفت: تا پایان مهر ماه، با تلاش ستاد دیه ۵۴۹ نفر از محکومان حبس غیربزهکار با مجموع بدهی بیش از ۵ هزار میلیارد و هشتصد میلیون ریال از زندان‌های استان اصفهان آزاد شدند. 

رئیس کل دادگستری اصفهان ادامه داد: مبلغ جمع‌آوری شده شامل اخذ گذشت از شکات، پذیرش اعسار زندانیان، نقدینگی محکومان، کمک‌های بلاعوض از محل ستاد دیه و خیرین و تسهیلات بانکی بوده است.

وی ادامه داد: حمایت در راستای آزادی زندانیانی که سوءسابقه‌ای در پرونده آن‌ها وجود ندارد علاوه بر اینکه مساعدت به شخص مدیون است، تلاشی در جهت حمایت خانواده‌های ایشان از انواع آسیب‌های اخلاقی و روانی و تضمین سلامت اجتماعی است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری ضمن تشکر از مردم نیکوکار و نوع‌دوست استان که همواره در امور خیر و دستگیری از نیازمندان به‌ویژه مددجویان زندان پیشتاز بودند، از شکات و خواهان‌های پرونده‌های مربوطه که طلب خود را بخشیدند، تقدیر کرد و افزود: حضور مؤثر، مستمر و دیدار‌های چهره به چهره قضات اجرای احکام مدنی و محاکم خانواده در بند ویژه محکومان مالی و بند نسوان و تأکیدات صورت گرفته در راستای پذیرش اعسار آزادی چشمگیر زندانیان محکومیت‌های مالی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته را رقم زده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با استعلامات دقیق و تحقیقات منسجم میدانی ستاد دیه تلاش برای آزادی ۲۸۵ زندانی واجد شرایط فراهم شود.

لازم به‌ذکر است، از تعداد ۵۴۹ زندانی آزاده شده، ۵۳۴ نفر مرد و ۱۵ نفر زن بودند.

«معرفی پایگاه بسیج شهید بهشتی دادگستری استان به عنوان یکی از پایگاه‌های نمونه بسیج ادارات»

صبحگاه مشترک بسیج ادارات استان با حضور رئیس کل دادگستری در استانداری اصفهان برگزار شد.

در حاشیه این مراسم که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین اسداله جعفری ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن دهه اول فاطمیه و گرامیداشت هفته بسیج، بر نقش برجسته بسیج در عرصه‌های مختلف اشاره و اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون بسیج به عنوان‌ها و انحای مختلف در صحنه حضور داشته و همواره تاثیرگذار، مقتدر و در عین‌حال در بسیاری از مواقع مظلوم به وظیفه خود به بهترین شکل عمل کرده است.

وی افزود: بسیج با این ظرفیت بسیار گسترده می‌تواند با ورود به دیگر عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی، صفحات درخشان‌تری نیز در دفتر خدمات این نهاد مقدس ثبت کند.

حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین جعفری بر لزوم تقویت و توجه بیشتر به بسیج ادارات نیز تاکید کرد و از پایگاه‌های بسیج در ادارات به‌عنوان ظرفیت‌هایی ویژه در دستیابی به اهداف والای بسیج در عرصه‌های مختلف یاد کرد.

در این مراسم از پایگاه بسیج شهید بهشتی دادگستری استان به‌عنوان یکی از پایگاه‌های نمونه بسیج ادارات در استان اصفهان با اهدای لوح، تقدیر به‌عمل آمد.

انتهای پیام/ 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *