اعضای هیئت منصفه مطبوعات باید سفیران پیشگیری و آگاهی‌بخشی اصحاب رسانه باشند

15:54 - 28 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۵۲۴۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
اعضای هیئت منصفه مطبوعات باید سفیران پیشگیری و آگاهی‌بخشی اصحاب رسانه باشند
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: اعضای هیئت منصفه مطبوعات نمایندگان افکار عمومی هستند و باید سفیران پیشگیری و آگاهی‌بخشی برای اصحاب رسانه باشند.

خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی در آیین تحلیف اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات آذربایجان غربی و تکریم اعضای سابق، ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س)، پیام آور نهضت عاشورا و روز پرستار، از اعضای هیأت منصفه مطبوعات که در طول سالیان گذشته با مجموعه دادگستری در دادگاه ویژه جرایم مطبوعاتی همکاری کرده‌ا‌‌ند تقدیر کرد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: هر کدام از اعضای هیات منصفه مطبوعات به عنوان نمایندگان افکار عمومی هستند و می‌بایست به عنوان سفیران پیشگیری و آگاهی بخشی برای اصحاب رسانه باشند و اصحاب رسانه و اهل قلم و فرهنگ نیز که جزء اقشار فرهیخته، آگاه و بصیر جامعه هستند، لازم است طوری رفتار کنند که تصور تخطی از قوانین از این افراد به ذهن متبادر نشود. 

وی افزود: اصحاب رسانه و قلم رسالت دارند در حوزه آگاهی بخشی مقید و ملتزم به رعایت تمامی اصول حرفه‌ای و قانونی باشند تا خدای نکرده تخلف و جرمی از سوی آن‌ها صورت نپذیرد.

عتباتی ادامه داد: در برخورد با جرایم مطبوعاتی تاکید در قدم اول بر پیشگیری و در قدم دوم استفاده از ظرفیت‌های غیر قضایی همچون استفاده از ظرفیت واحد صلح یاری رسانه و مطبوعات است، مگر در مواردی که نظم عمومی و آرامش روانی جامعه و مردم دچار مخاطره می‌شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در پایان با تقدیر از اعضای هیئت منصفه مطبوعات از اصحاب رسانه و مطبوعات استان خواست خبر بی مبنا را منتشر نکنند و منصفانه به آن بپردارند و حتماً از صحت منبع خبر یقین حاصل کنند تا دچار مشکل نشوند، همچنین در ترویج و تعمیق فرهنگ گذشت و ایثار که جامعه ما به شدت به آن نیاز دارد بکوشند.

در ادامه جلسه اعضای حاضر و نمایندگان هیئت منصفه مطبوعات استان به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و در پایان ضمن تقدیر از اعضای سابق از سوی عتباتی مراسم تحلیف اعضای جدید، با قرائت سوگند نامه برگزار شد و بدین ترتیب شهین وحدانی و حجت الاسلام ستار صادقی گرگری، اروج، ولی زادگان، علی افشانی، حسین غفاری، عوض نادری ساعتلو، اکبر عسگراوغلی، امید سیاح، یونس حساس، رضا هادیلو، اصغر رحمانی میرشکارلو، مجتبی ابراهیمی، عادل شکوری و رضا عبدالهی به عنوان اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات معرفی شدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *