رئیس کل دادگستری بوشهر از شرکت‌های پتروشیمی متانول کاوه و فاتح کیمیا بازدید کرد

15:09 - 27 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۵۰۵۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری بوشهر از شرکت‌های پتروشیمی متانول کاوه و فاتح کیمیا بازدید کرد
رئیس کل دادگستری استان بوشهر در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید، اشتغال و کارگران و تاکیدات رئیس قوه قضاییه در این زمینه از شرکت پتروشیمی متانول کاوه و پروژه پتروشیمی فاتح کیمیا در شهرستان دیر بازدید کرد.

خبرگزاری میزان- مهدی مهرانگیز با حضور در شرکت متانول کاوه هدف از این بازدید را در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید، اشتغال و کارگران و تاکیدات رئیس قوه قضاییه در این زمینه دانست و گفت: این پروژه صنعتی و ملی نقشی مهم و تاثیرگذار در وضعیت اقتصادی و صنعتی بوشهر ایجاد می‌کند که دستگاه قضایی استان نیز از شرکت‌های تولیدی، صنعتی و فعالان اقتصادی حمایت قانونی و قضایی می‌کند.

وی ضمن اشاره به تولید پایدار در این صنعت گفت: عملکرد کارگران که قشر زحمت‌کش جامعه هستند قابل ستایش است که باید در خصوص حمایت از کارگران تلاش‌گر در این حوزه نیز اهتمام ویژه داشت.

وی با اشاره به اینکه شرکت متانول کاوه در شهرستان دیر با تعداد هزار و ۳۰۰ کارگر مشغول به کار هستند، گفت: تعداد استفاده شده از نیرو‌های بومی در این شرکت ۶۲ درصد است که امیدوار هستیم در ادامه روند درصد استفاده از کارگران بومی بیشتر این درصد شود که نیرو‌های بومی نیز بیشتر منتفع شوند.

مهرانگیز افزود: مسئولان شرکت‌ها اجرای کامل قوانین و مقررات در حوزه صنعت و اشتغال را مدنظر قرار دهند تا در روند تولیدات مشکلی رخ ندهد و در خصوص کارگران نیز طبق قانون، رعایت حقوق و دستمزد و مطالبات آن‌ها را در نظر بگیرند و از معوق شدن حقوق این قشر زحمت‌کش جلوگیری کنند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در ادامه به حضور یک صنعت در یک نقطه اشاره کرد و گفت: وجود شرکت‌های صنعتی علاوه بر مزایایی، چون رونق تولید و اشتغال و عمران برای آن منطقه که به نفع عموم مردم است امکان دارد، مشکلاتی نیز همراه داشته باشد که این شرکت‌ها باید این موارد را در نظر داشته باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود شرکت متانول کاوه در این منطقه، انتظار می‌رود این شرکت نقش خویش را در مسئولیت‌های اجتماعی و پیرامونی خود نیز بپذیرد و به خوبی ایفا کند و در حوزه سلامت و درمان، احداث یا بهسازی مدارس، ساخت جاده و راه‌های مواصلاتی و حتی آزادی زندانیان نیازمند به یاری متولیان امر بشتابد، تا مردم این شهرستان نیز احساس کنند که منافع حضور شرکت متانول کاوه در این شهرستان علاوه بر خود شرکت شامل کل مردم شهرستان دیر نیز شده است.

مجتمع پتروشیمی متانول کاوه در سواحل غربی شهرستان دیر استان بوشهر واقع در پارس شمالی با ظرفیت تولید روزانه ۷هزار تن متانول بزرگترین تولیدکننده متانول جهان محسوب می‌شود؛ متانول بعنوان محصولی ارزشمند جایگزین مناسبی برای LPG , گازوئیل و بنزین و به‌عنوان سوختی پاک برای خودرو‌ها بوده و در صنایع تولیدی حلال‌ها، رنگ‌ها، پلاستیک‌ها و ضدیخ‌ها به‌عنوان ماده اولیه کاربرد گسترده‌ای دارد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در ادامه با حضور در پروژه ساخت پتروشیمی اتانول فاتح کیمیا از نزدیک در جریان روند ساخت این پروژه قرار گرفت.

وی افزود: در راستای تسریع در اجرای روند این پروژه که دچار مشکلاتی با منابع طبیعی شده است، اگر پیگیری و حل شود با بهره‌برداری از این پروژه زمینه اشتغال مستقیم ۵۰۰ نفر از جوانان در پروژه تولید اتانول در این شرکت فراهم می‌شود.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *