اهدای ۲۰۵ مخزن سیار ۲ هزار لیتری در طرح ملی «نذر خدمت هلال‌احمر»

13:33 - 17 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۳۴۵۱
دسته بندی: جامعه ، عمومی
اهدای ۲۰۵ مخزن سیار ۲ هزار لیتری در طرح ملی «نذر خدمت هلال‌احمر»
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر از اهدای ۲۰۵ مخزن سیار ۲ هزار لیتری در قالب طرح داوطلبی «خیرات آب» خبر داد و گفت: با اجرای این برنامه، طرح ملی نذر خدمت جمعیت هلال‌احمر در سال ۱۴۰۲ به صورت رسمی از جزایر و سواحل نیلگون خلیج فارس آغاز شد.

خبرگزاری میزان- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ وحید سلیمی رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر بیان کرد: در قالب طرح داوطلبی خیرات آب، ۲۰۵ مخزن سیار ۲ هزار لیتری از جنس پلی اتیلن از سوی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش برای ارسال به ۲ روستای محروم و کم‌تر برخوردار باغ بالا و کُنار سیاه جزیره قشم خریداری شد.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح ابتکاری از سوی این شرکت، کاهش تنش آبی جزیره قشم در ذیل هدف اصلی کاهش اثرات منفی ناشی از تغییرات اقلیمی است و این مخازن تأمین شده به شرکت آب، برق و تاسیسات قشم تحویل داده شد تا به در روستا‌های محروم به وسیله تانکر به صورت خانه به خانه آبرسانی شود.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر بیان کرد: با تأمین، ارسال و تحویل این مخازن و با ذخیره آب مورد نیاز مردم، علاوه بر ارائه خدمات آبرسانی مطلوب‌تر به ساکنین روستا‌های کمتر برخوردار جزیره قشم، به کنترل بحران کم آبی و کاهش تنش آبی روستا‌های این جزیره نیز کمک می‌شود.

سلیمی تصریح کرد: مسؤلیت شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در این فرآیند، تأمین مالی، تهیه و تجهیز ملزومات مربوط به فرآیند تأمین منابع، تولید و توزیع آب شرب برای روستا‌های محروم و کمتر برخوردار جزیره قشم بوده است؛ که در نخستین اقدام جهادی، منازل مسکونی روستا‌های محروم در ۲ منطقه بحرانی مرکز و غرب این جزیره، آبرسانی می‌شوند.

وی در ادامه افزود: جامعه هدف در گام نخست، ساکنین ۲ روستای نار سیاه با جمعیت غالب صیاد و دریا پیشگان و مذهب اهل سنت با جمعیت ثابت و سیار افزون بر ۱۰۱ خانوار و باغ بالا با ساکنین دارای مشاغل کشاورزی، خدماتی و مذهب تشیع با جمعیت ثابت و سیار افزون بر ۱۰۴ خانوار است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اعلام کرد: طرح آبرسانی از طریق تانکر و نصب مخازن ۲ متر مکعبی خانگی بالای پشت بام ها، با اولویت خانواده‌های کم بضاعت و نیازمندان تحت پوشش سازمان‌های حمایتی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *