بازدید میدانی از واحد‌های تولیدی در دستور کار مسئولان قضایی/ حل مشکل ۲ واحد تولیدی با ورود دادگستری استان آذربایجان غربی

7:59 - 01 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۰۵۸۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
بازدید میدانی از واحد‌های تولیدی در دستور کار مسئولان قضایی/ حل مشکل ۲ واحد تولیدی با ورود دادگستری استان آذربایجان غربی
مسئولان قضایی استان آذربایجان غربی از ۲ واحد تولیدی سردخانه سه هزار تنی آمونیاک و کشتارگاه صنعتی مرغ در شهرستان نقده بازدید و دستوراتی در جهت حل مشکلات آنها صادر کردند.

خبرگزاری میزان _ در دوره تحول و تعالی قوه قضاییه، کمک به واحدهای تولیدی و حمایت از تولیدکنندگان در دستور کار جدی مسئولان قضایی قرار گرفته است و این موضوع بارها از سوی رئیس قوه قضاییه مورد تاکید قرار گرفته است.

در راستای حمایت از تولید و اشتغال و رفع مشکلات حقوقی و موانع پیش روی سرمایه‌گذاران، مسئولان قضایی سراسر کشور با حضور میدانی و بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی پای صحبت‌ کارگران و مدیران واحدهای تولیدی می‌نشینند و دستوراتی در جهت حل مشکلات صادر می‌کنند.

بر همین اساس ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به همراه مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از دو واحد تولیدی سردخانه سه هزار تنی آمونیاک و کشتارگاه صنعتی مرغ در شهرستان نقده بازدید کرد.

عتباتی و مجیدی در این بازدید ضمن حضور در بخش‌های مختلف این واحد‌های تولیدی از نزدیک در جریان روند تولید در این دو مجموعه قرار گرفتند.

بازدید میدانی از واحد‌های تولیدی در دستور کار مسئولان قضایی/ حل مشکل دو واحد تولیدی با ورود دادگستری استان آذربایجان غربی

رئیس کل دادگستری استان همچنین در نشست‌هایی که با مدیران این دو مجموعه داشت در جریان مشکلات آن‌ها قرار گرفته و دستور طرح مشکل آن‌ها را با دعوت از مدیران ادارات متولی در کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری دادگستری استان را صادر کرد.

عتباتی گفت: دستگاه قضایی فرمان حمایت از تولید و اشتغال مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار داده و آن را تکلیف و وظیفه خود می‌داند و به همین خاطر از تمامی توان و ظرفیت‌های خود برای حمایت از تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران در راستای رشد تولید و اشتغالزایی بهره می‌برد.

عتباتی ادامه داد:توفیق شد به همراه دادستان مرکز استان و مدیران حوزه‌های قضایی محمدیار و نقده از دو واحد تولیدی این منطقه بازدید کنیم که اولی سردخانه سه هزار تنی آمونیاک بود. 

رئیس کل دادگستری استان افزود: با توجه به اینکه شهرستان نقده و شهرستان‌های اطراف در تولید محصولات باغی از جمله سیب فعالیت دارند و در بحث نگهداری، بسته‌بندی به منظور صادرات محصولات به خارج از کشور و سایر استان‌ها سردخانه یکی از مهمترین بخش از این چرخه و صنعت است که نقش بسیار موثری دارد تلاش خواهد شد تا مشکلاتی که این سردخانه با تعدادی از بانک‌ها دارد، پرونده تسهیلاتی این واحد را از بعد حقوقی و قضایی بررسی خواهیم کرد و مشکل آن را در سریعترین زمان ممکن حل کنیم.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: کشتارگاه صنعتی مرغ نقده یکی دیگر از واحد‌های تولیدی بود که مورد بازدید قرار گرفت.

وی افزود: این واحد تولیدی یکی از واحد‌های مهم استان و منطقه هم در بحث تولید و هم در بحث اشتغالزایی با ظرفیت ۱۶۰ نفر و نیز در بحث تامین مایحتاج ضروری مردم است که در نوع خود کار‌های ارزشمندی انجام داده، ولی در بحث توسعه واحد تولیدی، تامین گاز و برق برای بخش توسعه و مسائل زیست محیطی مشکلاتی دارد.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: با توجه به اینکه دستگاه قضایی ظرفیت‌های خوبی با همکاری مدیران اجرایی در بخش‌های مختلف صنعت، تولید و اقتصاد دارد امیدوار هستیم با استفاده از این ظرفیت‌ها در اسرع وقت مشکلاتی که مانع توسعه این واحد تولیدی شده است مرتفع شوند تا شاهد شکوفایی بیشتر از گذشته آن در بحث اشتغال منطقه و تهیه مواد پروتئینی خصوصاً مرغ و اقلام مرتبط با این محصول ارزشمند را شاهد باشیم.

عتباتی در پایان گفت: به غیر از این دو مجموعه چند مجموعه دیگر نیز در این منطقه مورد بازدید قرار گرفته‌اند که اولین جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان در اوایل هفته آتی مختص این مجموعه‌ها تشکیل خواهد شد تا برای رفع موانع تدبیر شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *