مرز‌های هوشمند برای تجارت، سفر و حمل‌ونقل بدون وقفه

16:16 - 17 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۳۹۶۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
شعار سال ۲۰۱۹ سازمان جهانی گمرک (WCO) با عنوان "مرز‌های هوشمند برای تجارت، سفر و حمل‌ونقل یکپارچه بدون وقفه" اعلام شد.

به گزارش گروه اقتصاد ، کونیو میکوریا دبیرکل سازمان جهانی گمرک در این خصوص اعلام کرد: سال ۲۰۱۹ به حرکت سریع و هموار کالاها، مسافران و وسایل حمل‌ونقل در مرز‌ها اختصاص خواهد یافت و شعار آن "مرز‌های هوشمند برای تجارت، سفر و حمل‌ونقل یکپارچه" (SMART borders for seamless Trade, Travel and Transport) خواهد بود.
 
گمرکات که با سایر سازمان‌ها در مرز‌ها همکاری می‌کنند در تسهیل تجارت و سفر، آسان‌سازی، استاندارد و هماهنگ‌سازی رویه‌های مرزی و تأمین امنیت مرز‌ها نقش محوری دارند؛ بنابراین کاملاً ضروری است که برای تحکیم و تقویت بیشتر تلاش‌ها در رابطه با تسهیل جریان کالا و مسافر در فراسوی مرز‌ها نقش رهبری داشته باشد.

میکوریا افزود: به این منظور سازمان جهانی گمرک تعهد می‌کند تا تبدیل مرز‌ها به مرز‌های هوشمند و نقش گمرک به عنوان یک هاب مرکزی متصل‌کننده و هماهنگ‌کننده را بهبود بخشد.
 
با توجه به مطلب فوق باید به معرفی مفهوم مرز‌های هوشمند بپردازیم که به وسیله آن می‌توان موجب تسهیل تجارت و سفر و در عین حال کاهش تهدیدات مرزی برای جریان کالا، مسافر و وسایل حمل‌ونقل شد.
 
منظور از کلمه هوشمند این است که گمرک باید تضمین کند که اصول زیر در مرکز تلاش‌های تطبیقی، اجرایی و تسهیلی گمرک قرار دارد. این اصول عبارتند از: امنیت، قابل سنجش، اتوماسیون، مدیریت خطر و فناوری.

جهت دریافت متن کامل پیام دبیرکل سازمان جهانی گمرک می‌توانید به سایت گمرک ایران به آدرس www.irica.ir مراجعه نمایید.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *