محکوم به قصاص در شهرستان شاهرود بخشیده شد

9:31 - 24 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۴۱۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
محکوم به قصاص در شهرستان شاهرود بخشیده شد
رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: از ابتدای سال ۴ مورد گذشت از قصاص حاصل شده است و همچنان از شهروندان، افراد صاحب‌نفوذ و صلح‌یاران دعوت به‌عمل می‌آید در سنت حسنه اصلاح ذات‌البین همیار و مددکار دستگاه قضایی در رفع خصومت‌ها باشند.

خبرگزاری میزان- محمدجعفر عبدالهی گفت: به مسئولان قضایی سراسر استان سمنان تاکید شده است، جدیت لازم برای کسب رضایت از اولیای‌دم را به‌ویژه در پرونده‌های قصاص دنبال کنند و سعی شود با برگزاری جلسات متعدد و مداومت جدی روحیه رأفت‌اسلامی و گذشت بین اصحاب پرونده‌ها را افزایش دهند.

وی عنوان کرد: صبح امروز موعد اجرای حکم قصاص محکوم‌علیه در حوزه‌قضایی شاهرود بود و کماکان انگیزه و پشت‌کار مسئولان قضایی برای کسب رضایت از اولیای دم ادامه داشت. 

رئیس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: در نهایت، تلاش‌های دادستان عمومی و انقلاب شاهرود و صلح‌یار حاضر در مراسم نتیجه‌بخش بود و در آخرین لحظه اجرای حکم، اولیای‌دم از قصاص صرف‌‎نظر کرده و رضایت قطعی را ارائه کردند.

عبدالهی اظهار کرد: با اخذ رضایت از اولیای‌دم، قصاص محکوم‌علیه منتفی شد و پرونده برای ادامه روند رسیدگی به محاکم قضایی ارسال می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴ مورد گذشت از قصاص حاصل شده است و همچنان از شهروندان، افراد صاحب‌نفوذ و صلح‌یاران دعوت به‌عمل می‌آید در سنت حسنه اصلاح ذات‌البین همیار و مددکار دستگاه قضایی در رفع خصومت‌ها باشند.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *