رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‌وگوی مشروح|

پشت‌پرده دیدار وزیر اطلاعات رژیم صهیونسیتی با عوامل رسانه‌های فارسی‌زبان؛ حمایتی که علنی شد

11:26 - 18 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۳۳۷۲
دسته بندی: سیاست ، عمومی
پشت‌پرده دیدار وزیر اطلاعات رژیم صهیونسیتی با عوامل رسانه‌های فارسی‌زبان؛ حمایتی که علنی شد
یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: پس از سفر برخی مقامات ضدانقلاب به سرزمین‌های اشغالی و راه‌اندازی کمپین‌های مجازی، نشست اخیر وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی با فعالان رسانه‌ای فارسی‌زبان نیز در راستای سیاست تنش‌آفرینی این رژیم در قبال ایران قابل تعریف است.

خبرگزاری میزان - پس از سفر رضا پهلوی به سرزمین‌های اشغالی و حمایت ویژه رژیم صهیونیستی از اپوزیسیون جمهوری اسلامی ایران، چهارشنبه هفته گذشته جمعی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ضد انقلاب با «گیلا گملیئل» وزیر اطلاعات این رژیم دیداری داشتند، این دیدار هرچند با هدف افزایش فشار رسانه‌ای بر نظام جمهوری اسلامی ایران تدارک دیده شده است اما به باور بسیاری از تحلیلگران در پس‌پرده دور کردن فشارهای داخلی از رژیم صهیونیستی با بحران آفرینی در سایر کشورها را دنبال می‌کند.

سیاست حمایت رژیم صهیونیستی از اپوزیسیون جمهوری اسلامی ایران در تمام سال‌های پس از انقلاب حقیقتی غیر قابل کتمان بوده اما در سال‌های اخیر شکلی علنی و بدون سانسور به خود گرفته است و ما برای بررسی چرایی این اتفاق و انگیزه‌های رژیم صهیونیستی از این قبیل حمایت‌ها به سراغ حسین آجورلو، کارشناس مسائل غرب‌آسیا رفتیم.

آجرلو درباره این جلسه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از بازیگرانی است که همواره تلاش کرده علیه جمهوری اسلامی ایران تهدیداتی را اعمال کند و همراه با چند کشور دیگر اصلی‌ترین رقبایی است که علیه ایران اقدامات خصمانه انجام داده است به میزان گفت: طی چند سال گذشته با توجه به قدرت روزافزون مقاومت، افزایش بازدارندگی و میزان تاثیرگذاری آن بر امنیت خود، تحولات کرانه باختری و جدی شدن حضور مقاومت در کرانه باختری این رژیم به سمت اقدامات مختلف علیه جمهوری اسلامی پیش رفته که برخی در گذشته نیز اجرا می‌شد و برخی دیگر روش جدید رژیم صهیونیستی است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از گذشته این اقدامات را انجام می‌داده و این تحرکات محدود به زمان فعلی نبوده گفت: اقدامات امنیتی علیه ایران و گروه‌های مقاومت مثل ترور‌های هدفمند دانشمندان هسته‌ای و خرابکاری در تأسیسات و اماکن نظامی و مهم کشور بخشی از این تلاش‌ها بوده، اما موردی که شاید در چند سال اخیر نوپدیدتر است ورود رژیم صهیونیستی به فضای جنگ نرم با ایران از طریق رسانه‌ها و اپوزیسیون خارج از کشور است.

آجورلو اظهار کرد: برخی از اعضای اپوزیسیون‌ به دنبال تجزیه‌طلبی، تغییر نظام و مباحث مختلف هستند و به همین دلیل شاهد فعال شدن رژیم صهیونیستی در این باره هستیم، البته در گذشته فعالیت‌های این رژیم به شکل امنیتی و پنهان بود اما طی سال‌های اخیر و به خصوص یک سال گذشته این اقدامات آشکار انجام می‌شود و این رژیم به دنبال تنش‌آفزینی است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا بیان کرد: همسو با سیاست تنش‌آفزینی در کشورمان و پس از سفر برخی مقامات ضدانقلاب همچون ربع پهلوی به رژیم صهیونیستی که بعد از سال‌ها اتفاق افتاده و همچنین راه‌اندازی کمپین‌های مجازی به نظر می‌رسد این اقدامات وارد فضای جدیدی شده و نشست اخیر وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی با فعالان رسانه‌ای فارسی‌زبان نیز در این رابطه قابل تحلیل است.

وی ضمن اشاره به اینکه وارد جنگ تمام عیار ترکیبی شده‌ایم گفت: این جنگ شامل موضوعات نظامی، امنیتی، سیاسی، رسانه‌ای و تبلیغاتی است که هر روز هم پررنگتر می‌شود و بخش آخر را در سال‌های اخیر بیشتر شاهد بودیم. صهیونیست‌ها در این میان به دنبال ایجاد فاصله بین مردم و نظام هستند تا از دل این فاصله اهداف خود را بهره‌برداری کنند.

آجورلو افزود: رژیم صهیونیستی در راهبرد ایجاد فاصله بین مردم و نظام تلاش می‌کند تا ملت ایران را به سمت ناامید کردن سوق دهد و سرمایه اجتماعی نظام را از بین ببرد. آنها سیاست ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت را به شدت پیگری می‌کنند تا به مردم تلقین کنند که نظام جمهوری اسلامی ایران کارآمد نیست.

این کارشناس مسائل غرب آسیا توضیح داد: رژیم صهیونیستی در گام بعدی تلاش می‌کند تا خود را به عنوان الگوی تمام‌عیار حکمرانی مناسب معرفی کند که اگر مردم ایران با آن ارتباط برقرار کنند همه مشکلات حکمرانی، اقتصادی و اجتماعیشان حل و فصل می‌شود.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در حقیقت به دنبال تضعیف نظام حاکم بر ایران است گفت: نکته جالب‌تر این است که این رژیم در حمایت خود از جریانات مخالف گرایش خاصی به یک حزب خاص ندارد و از همه از جمله تجزیه‌طلب‌ها، گروه‌های قومی، ملی‌گرا و گروه‌ها چپ حمایت می‌کند.

آجورلو بیان داشت: کارکرد رژیم صهیونیستی حتی در مقابل با اپوزیسیون ضدانقلاب نیز مزورانه است و از یک خط مشی و نگاه قالب برخوردار نیست، رژیم صهیونیستی به دنبال منفعت خود علیه جمهوری اسلامی ایران بوده و این‌ جریان‌ها همگی ابزار دست این رژیم هستند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا ضمن تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر با اکثر کشور‌هایی که آسیب‌سازی انجام داده از جمله مصر و اردن نیز این فرایند را طی کرده است گفت: رژیم صهیونسیتی عملا در جهت رفع مشکلات این کشورها تلاشی نکرده و اقدامات مخرب و شرورانه خود را علیه ملت‌های عرب و مسلمان کاهش نداده است، بلکه از مردم و گروه‌های ضدانقلاب آن کشورها بهره‌برداری ابزاری کرده و در تصویرسازی خود صداقتی نداشته است. برای مثال در زمان آسیب‌سازی در مصر از اتیوپی حمایت کرد، ورودی رود نیل را بر مردم مصر بست و باعث خشکسالی و گرسنگی مردم این کشور شد.

وی گفت: اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی به خصوص در حوزه رسانه‌ای در حقیقت همان جنگ ترکیبی است. نمی‌توان حوزه رسانه را در قالب تعامل بین دو گروه و کشور دانست بلکه یک اقدام امنیتی علیه ایران است و ضرورت دارد دولت و مردم هوشیار باشند و مانع از اقدامات شرورانه رژیم صهیونیستی شوند.

آجورلو ادامه داد: هرگاه بحران‌های داخلی رژیم صهیونیستی افزایش می‌یابد، به دلیل اینکه دولتی تصنعی است و قادر به مدیریت بحران از طریق دولت و ملت نیست همواره تلاش کرده از طریق صدور و ایجاد بحران در پیرامون بحران داخلی خود را مدیریت کند. تحولات اخیر، دشمن‌سازی و اقدامات مخرب علیه جمهوری اسلامی نیز در راستای صدور بحران است که این رژیم انجام می‌دهد و هیچ گروهی در منطقه غرب آسیا هیچ‌گاه خیری از رژیم صهیونیستی ندیده‌ است.

رژیم صهیونیستی رهبر فکری رسانه‌های معاند است

این کارشناس غرب آسیا با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی بعد از کاهش حمایت کشورهای عربی از شبکه‌های فارسی‌زبان همچون اینترنشنال و ... به دنبال حمایت بیشتر از این رسانه‌ها برای رسیدن به اهداف خود است ادامه داد: اصولا شبکه‌های مختلف در حوزه راهبری سالهاست در هماهنگی‌ با رژیم صهیونیستی هستند، کشورهای عربی به عنوان حامیان مالی بودند اما راهبری فکری آنها به نوعی با رژیم صهیونیستی بود.

وی با بیان اینکه در شرایط جدید کشور‌های عربی سعی در کاهش تنش با ایران دارند افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز دست دوستی را به سمت کشورهای عربی دراز کرده است و به همین دلیل تمایل این دولت‌ها برای اقدام ضدایرانی کاهش یافته و فضا به نوعی در جهت همگرایی است. رژیم صهیونیستی اما سعی دارد در این زمینه به طور رأس وارد عمل شود و این فرآیند از گذشته هم وجود داشته است.

آجورلو گفت: اصولا رسانه‌هایی که علیه ملت ایران فعال هستند و همسو با دشمنان و رقبای ایران فعالیت می‌کنند به مرور زمان کارآیی خود را از دست می‌دهند، طی سال‌های گذشته برخی رسانه‌ها قدرت بیشتری داشتند و اینک دچار افول شده‌اند چرا که فعالیت این رسانه‌ها در جهت منافع بازیگر‌های خارجی است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: مردم کشور نیز بعد از مدتی این موضوع را درک می‌کنند و امروز اگرچه این رسانه‌ها در برخی مردم اثرگذارند اما تأثیر لازم را ندارند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *