رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
رئیس‌جمهور در پاسخ به میزان:

گام‌های خوبی برای مبارزه با فساد در دولت و قوه قضاییه برداشته شده است/ دولت باید اولین مدعی مبارزه با فساد باشد

12:29 - 07 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۱۸۴۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
گام‌های خوبی برای مبارزه با فساد در دولت و قوه قضاییه برداشته شده است/ دولت باید اولین مدعی مبارزه با فساد باشد
رئیس جمهور با بیان اینکه اولین مدعی مبارزه با فساد باید مسئول دولت و دولتمردان باشند گفت: گام‌های خوبی برای مبارزه با فساد در کشور برداشته شده و دستگاه اجرایی و قضایی اقدامات خوبی در این مسیر انجام داده‌اند.

خبرگزاری میزان - آیت‌الله رئیسی در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال میزان درباره اقدامات دولت سیزدهم در راستای مبارزه با منشا و گلوگاه‌های فساد با بیان اینکه همه مسئولان باید برای مبارزه با فساد همت داشته باشند گفت: همانطور که در دستگاه قضایی با مفسدین برخورد می‌کردیم در قوه مجریه باید با بستر‌های فسادزا برخورد کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در ابتدای دولت با دعوت از همه دستگاه‌های نظارتی از آن‌ها خواستیم تا ساختار‌های فسادزا را به ما اعلام کنند ادامه داد: اخیرا هم گزارشی از سازمان بازرسی در خصوص شناسایی گلوگاه‌های فساد آمد و سامانه‌های بسیاری نیز در وزارت بهداشت و درمان در وزارت اقتصاد، نظام پولی در جهت شفاف‌سازی و جلوگیری از فساد فعال شده که تاثیر بسیار زیادی داشته است.

آیت الله رئیسی گفت: در جریان انتخابات ارائه گزارشی در خصوص بدهکاران بانکی با محرمانگی همراه بود، اما امروز وزارت اقتصاد یا بانک مرکزی به صورت شفاف بدهکاران بزرگ بانکی را معرفی می‌کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه مواردی در دولت که اخیرا با آن‌ها برخورد شده با کشف و پیگیری خود مسئولان دولتی بوده است گفت: اولین مدعی مبارزه با فساد باید مسئول دولت و دولتمردان باشند.

وی ادامه داد: برای مبارزه با فساد بازرسی‌های درون سازمانی و حراست‌های سازمان را فعال کردیم تا قبل از گزارش مردمی خود سازمان فساد را کشف کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه از گزارش‌های مردمی استقبال می‌کنیم گفت: دولت در این مورد قاطع است که باید با هرگونه رشوه، پارتی‌بازی، روابط ناسالم و هرگونه امری که منجر به خروج دستگاه‌های اداری از مسیر خدمت مردم می‌شوند برخورد شود.

آیت‌الله رئیسی در پایان گفت: گام‌های خوبی برای مبارزه با فساد در کشور برداشته شده و اقداماتی که دستگاه‌های اجرایی و قضایی در این خصوص انجام داده‌اند کارهای مثبتی بوده است، امیدواریم با نگاهی که در دولت و قوای کشور وجود دارد شاهد کاهش روزبه‌روز فساد و افزایش اعتماد عمومی به دستگاه‌های اداری در کشور باشیم.

 

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *