رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

زمان رسیدگی به پرونده‌ها در حوزه قضایی اسفرورین به ۴۰ روز کاهش یافت

14:58 - 29 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۳۰۱۱۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
زمان رسیدگی به پرونده‌ها در حوزه قضایی اسفرورین به ۴۰ روز کاهش یافت
رئیس کل دادگستری استان قزوین، گفت: حوزه قضایی اسفرورین با ۴۰ روز کمترین زمان رسیدگی رتبه نخست را بین دادگاه‌های بخش کل استان قزوین کسب کرده است.

خبرگزاری میزان - علی شعبانی با اعلام خبر رسیدگی ۴۰ روزه به پرونده‌ها در حوزه قضایی اسفرورین، اظهار کرد: با توجه به گزارش معاونت آمار و فناوری اطلاعات کمترین مدت زمان رسیدگی مربوط به حوزه قضایی اسفرورین با ۴۰ روز است که رتبه نخست را در کل دادگاه‌های بخش استان دارد.

وی با تقدیر از فعالیت‌های جهادی رئیس و کارکنان این حوزه قضایی، گفت: نرخ رسیدگی در این حوزه "یک" است و تعداد پرونده‌های وارده نسبت به پرونده‌های مختومه شده برابر بوده است و بررسی‌ها نشان می‌دهد که سرعت رسیدگی موجب کاهش کیفیت رسیدگی پرونده‌ها نشده به نحوی که درصد اتقان آرای این حوزه قضایی ۸۴ درصد است که در مقایسه با میانگن کشوری در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

شعبانی افزود: متوسط زمان رسیدگی در واحد اجرای احکام مدنی حوزه قضایی اسفرورین نیز حدود ۷۵ درصد است که در این زمینه نیز رتبه اول را در سطح دادگاه‌های بخش استان کسب کرده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین همچنین تاکید کرد: کاهش موجودی و افزایش سرعت در رسیدگی به پرونده‌ها و صدور آرای متقن در راستای تکریم ارباب رجوع و جلوگیری از اطاله دادرسی در روند رسیدگی و اجرای احکام قطعی است که در نهایت منجر به رضایت مراجعان از عملکرد دستگاه قضایی استان خواهد شد.

در ادامه حمید رضا صادقی نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر موجودی پرونده این حوزه قضایی ۱۰۵ مورد است. گفت: هدف گذاری حوزه قضایی اسفرورین در ماه‌های باقیمانده سال‌جاری کاهش کمک همکاران و همراهی مسئولان استانی این مهم محقق شود.

رئیس حوزه قضایی اسفرورین همچنین اعلام کرد: با توجه به فعالیت جهادی همکاران حوزه قضایی تعداد پرونده‌های مسن و معوقه این حوزه نیز به ۳ پرونده کاهش یافته است.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدام

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *