رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری قزوین: هوشمندسازی خدمات بستر‌های فساد در جامعه کاهش می‌دهد

9:01 - 24 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۹۰۷۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری قزوین: هوشمندسازی خدمات بستر‌های فساد در جامعه کاهش می‌دهد
رئیس کل دادگستری استان قزوین، گفت: هوشمندسازی خدمات و حذف عوامل انسانی ضمن تسریع در ارائه خدمات به مردم، بستر‌های فساد در جامعه را کاهش می‌دهد.

خبرگزاری میزان - علی شعبانی در جلسه بحث و بررسی اجرای بهینه و استفاده حداکثری از ظرفیت سامانه پنجره واحد مدیریت زمین با تجلیل از دستگاه‌های استان در اجرای این برنامه مهم گفت: اهمیت این سامانه به حدی است که مقام معظم رهبری در غالب حفظ حقوق بیت المال و مبارزه با مفاسد اقتصادی بر آن تاکید داشته و حتی ۲ مصوبه این سامانه در ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، یک مصوبه در هیئت وزیران و یک مصوبه هم در شورای فناوری اطلاعات دارد.

وی ادامه داد: با نگاهی به کشور‌های پیشرفته و اروپایی حتی کشور‌های حاشیه‌ای می‌بینیم که این کشور‌ها به لحاظ وسعت و جمعیت کمتر، اما به دلیل استفاده از فناور‌های نوین و هوشمندسازی خدمات به پیشرفت‌های خوبی دست یافته اند.

شعبانی اضافه کرد: قطعا با هوشمندسازی خدمات و حذف عوامل انسانی ضمن تسریع در ارائه خدمات به مردم، بستر‌های فساد در جامعه کاهش می‌یابد.

وی با تاکید بر حضور مسئولان ارشد در جلسات این سامانه، گفت: بنابراین تکلیف سنگینی در اجرای این وظیفه مهم داریم، هرچند در استان قزوین که پایلوت اجرای این طرح است اقدامات خوبی صورت گرفته، اما نیاز داریم همکاری دستگاه‌ها در تحقق اهداف این سامانه شتاب بیشتری گیرد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین پیشگیری از مفاسدی، چون «زمین خواری، ساماندهی نحوه ارائه خدمات حوزه زمین و ساختمان، پیشگیری از تبانی و ارتشاء، جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال، جلوگیری از تخریب محیط زیست، کاهش مراجعات حضوری مردم و افزایش رضایت مندی عمومی» را بخشی از اهداف این سامانه اعلام کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری جلسه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *