رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پویش به عشق امام حسین (ع) موجب رهایی یک محکوم به قصاص نفس در لرستان شد

10:08 - 17 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۷۸۳۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
پویش به عشق امام حسین (ع) موجب رهایی یک محکوم به قصاص نفس در لرستان شد
مراسم صلح و سازش و رهایی یک محکوم از قصاص نفس، با حضور بزرگان طایفه‌های استان لرستان و مسئولان قضایی و اجرایی استان در مسجد آیت الله مدنی خرم آباد برگزار شد.

خبرگزاری میزان - یک زندانی محکوم به قصاص، با تلاش هیئت صلح و سازش و پیگیری‌های مستمر اداره کل زندان‌های استان لرستان و به حرمت امام الحسین (ع)، در مراسمی با جلب رضایت اولیای دم از قصاص نفس رهایی یافت.

داریوش شاهون‌وند دادستان مرکز استان در این مراسم، گفت: صلح و سازش به لحاظ حقوقی، قانونی و قضایی آثار بسیار مطلوبی بر جامعه دارد و مجموعه قضایی استان به جد از بحث صلح و سازش و ایجاد همبستگی بین ایلات و طوایف حمایت خواهد کرد.

وی اظهار کرد: مجرمان بدانند که دستگاه قضایی در خصوص جرم‌هایی که جنبه جنایت دارند و نظم و امنیت مردم را به خطر می‌اندازند کوتاهی نخواهد کرد و از خط قرمز خود در مورد این جرایم عدول نمی‌کند.

در ادامه عبدالمجید کشوری مدیرکل زندان‌های استان لرستان با تقدیر و تشکر از حضور بزرگان و سران طوایف استان، گفت: ایجاد شورا‌های حل اختلاف در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، نشان دهنده اهمیت و نقش پررنگ جایگاه بزرگان طوایف و اقوام توجه ویژه حاکمیت اسلامی به آنان است.

مدیر کل زندان‌های استان لرستان تصریح کرد: در کشور ما لرستان را به نام اقوام، طوایف و ایلاتی می‌شناسند که با منش بزرگ و رفتار کریمانه خود در مسائل مختلف اجتماعی و سیاسی شرکت می‌کنند و همچنین در مقابل تهدید‌های نظامی دشمنان مقتدرانه قد علم می‌کنند.

وی با اشاره به نیت خیر بزرگان طوایف در برقراری صلح و سازش اذعان کرد: شما خیّر امنیت ساز هستید و با تلاش در برقراری امنیت، این تلاش شما در راستای بهبود شرایط اقتصادی نیز مؤثر خواهد بود.

کشوری با بیان اینکه در زمینه آزادی زندانیان بدهکار مالی و پرونده‌های منجر به صلح و سازش در استان لرستان کاری بزرگ و کم نظیر انجام شده، افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۴ پرونده و از سال ۹۸ تا کنون بیش از ۱۰۰ فقره پرونده منجر به صلح و سازش شده است.

عضو شورای قضایی استان لرستان، اضافه کرد: دستگاه قضایی در پرونده‌هایی که احساسات مردم را جریحه‌دار کرده و برهم زننده نظم و امنیت جامعه بوده‌اند، برای صلح و سازش ورود نمی‌کند و اشد مجازات را برای این مجرمان در نظر خواهد گرفت.

وی تاکیدکرد: جوانان بدانند که به‌سر بردن حتی یک روز در زندان سخت و طاقت فرسا است و ما نباید به‌دلیل یک لحظه عصبانیت زودگذر و پرخاشگری کاری کنیم که یک عمر پشیمان شده و چندین خانواده را داغدار کنیم.

عباس عربی، صلح یار استان لرستان نیز در این مراسم ضمن اشاره به روایات متعدد در خصوص عفو و گذشت، این بخشش را شاد کردن دل تعدادی از مؤمنان دانست و گفت: ورود سرور در قلب مؤمنین سنت حسنه‌ای است که در روایات از آن به عنوان افضل اعمال یاد شده است.

در پایان این جلسه، خانواده اولیای دم به حرمت امام حسین، زندانی محکوم به قصاص را بخشیدند و از اجرای حکم صرف نظر کردند.

 

پویش به عشق امام حسین (ع) موجب رهایی یک محکوم لرستانی از قصاص نفس شد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *