آزادی ۲ زندانی محکوم به قصاص نفس و ۳۰ زندانی جرایم غیرعمدمالی استان بوشهر همزمان با آغاز هفته قوه قضاییه رقم خورد

10:37 - 03 تير 1402
کد خبر: ۴۷۱۹۵۱۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
آزادی ۲ زندانی محکوم به قصاص نفس و ۳۰ زندانی جرایم غیرعمدمالی استان بوشهر همزمان با آغاز هفته قوه قضاییه رقم خورد
همزمان با آغاز هفته قوه قضائیه در مراسم ویژه‌ای با حضور رئیس کل دادگستری ، مدیرکل زندان‌های ، قضات و مسئولان مختلف قضایی استان بوشهر مراسم آزادی ۲ زندانی محکوم به قصاص نفس و ۳۰ زندانی جرایم غیرعمدمالی در زندان مرکزی بوشهر برگزار شد.

خبرگزاری میزان - مهدی مهر انگیز در آیین برگزاری آزادی زندانیان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش و تبریک هفته قوه قضاییه به اهمیت گذشت اشاره کرد و گفت: با استناد به آیات و روایات صلح و سازش و گذشت از تأکیدات قرآن کریم و ائمه اطهار علیه‌السلام بوده است.

وی گذشت اولیای دم از قصاص نفس را حرکت بزرگ و مهم دانست و بیان کرد: در این راستا امروز چند تن از اولیای دم از قصاص نفس گذشت کردند و از آنان که با کرامت و شرافت این حرکت انجام داده‌اند قدردانی می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر از آزادی ۳۰ زندانی جرایم غیرعمد مالی همزمان با هفته قوه قضاییه در استان بوشهر خبر داد و افزود: با کمک خیران و گذشت شاکیان، پرداخت تسهیلات و مشارکت نیکوکاران امروز همزمان با آغاز هفته قوه قضاییه ۳۰ زندانی جرایم غیرعمد مالی از زندان آزاد شدند.

وی اضافه کرد: به همین مناسبت مرخصی ۱۰ روزه به ۱۲۰ زندانی واجد شرایط استان بوشهر اعطا شد.

مهرانگیز ادامه داد: دستور آزادی ۶۰ زندانی که مشمول آزادی پایان حبس از زندان بودند نیز به مناسبت هفته قوه قضاییه صادر شد.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر نیز در این مراسم، آزادی ۷۵ زندانی جرایم غیرعمد مالی در ۳ ماه نخست امسال را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: بدهی این زندانیان ۱۵۵ میلیارد تومان بود که با گذشت شاکیان و پرداخت کمک‌های بلاعوض خیران و ستاد دیه و تسهیلات بانک‌های عامل در ۳ ماه نخست امسال آزاد شدند.

وی مبلغ بدهی ۳۰ زندانی آزاد شده را ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: به مناسبت هفته قوه قضاییه نیز با دستور رئیس کل دادگستری استان بوشهر ۱۲۰ نفر از زندانیان واجد شرایط، از مرخصی ویژه هفته قوه قضاییه بهره‌مند شدند.

در ادامه‌ای مراسم رئیس کل دادگستری استان بوشهر به همراه اعضای شورای قضایی و تعداد ۷۰ قاضی با حضور در زندان مرکزی بوشهر به مشکلات زندانیان رسیدگی کردند و از نزدیک و به صورت چهره به چهره با آن‌ها دیدار و درخواست‌های آن‌ها را مورد بررسی قرار دادند و در این خصوص دستورات لازم نیز صادر شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *