برگزاری نشست شورای امنیت پیرامون قطعنامه ۲۲۳۱ درباره ایران در ماه آينده

23:25 - 02 تير 1402
کد خبر: ۴۷۱۹۴۷۱
برگزاری نشست شورای امنیت پیرامون قطعنامه ۲۲۳۱ درباره ایران در ماه آينده
معاون سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ در خصوص ایران در ماه آینده میلادی (جولای) برگزار خواهد شد.

خبرگزاری میزان_ لیندا توماس گرینفیلد، سفیر و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل امروز (جمعه به وقت محلی) به همراه سفرای اوکراین، فرانسه، انگلیس و آلبانی در هراس از همکاری نظامی تهران – مسکو، به تکرار ادعای استفاده از پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین از سوی روسیه پرداختند و آن را نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت دانستند.

فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل امروز (جمعه) در جمع خبرنگاران گفت: دبیرخانه سازمان ملل همچنان درحال تجزیه و تحلیل اطلاعات ارائه شده پیرامون ارائه پهپاد‌های ایرانی به اوکراین در مغایرت با پاراگراف ۴ قطعنامه ۲۲۳۱ است و در زمان لازم نتایج این بررسی‌ها به شورای امنیت ارائه خواهد شد.

معاون سخنگوی سازمان ملل همچنین در ادامه افزود: گزارش بعدی دبیرکل سازمان ملل در یک نشست در سطح کارشناسان با موضوع اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ در اواخر این ماه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و انتظار می‌رود که جلسه شورای امنیت نیز انتظار می‌رود ماه آینده – جولای- برگزار شود.

 

انتهای پیام/


برچسب ها: شورای امنیت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *