قرارگاه پیگیری فرامین رهبر انقلاب در دستگاه قضایی استان هرمزگان تشکیل می‌شود

15:08 - 02 تير 1402
کد خبر: ۴۷۱۹۴۲۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
قرارگاه پیگیری فرامین رهبر انقلاب در دستگاه قضایی استان هرمزگان تشکیل می‌شود
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بندرعباس گزارشی از عملکرد دستگاه قضایی این استان ارائه کرد.

خبرگزاری میزان - مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس مهمترین اقدامات و اولویت‌های دستگاه قضایی استان هرمزگان را تشریح کرد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل عظیم الشأن (ره)، شهدای انقلاب اسلامی و شهدای قوه قضائیه به ویژه شهید دکتر بهشتی و شهدای اخیر امنیت در فراجا استان هرمزگان اظهارداشت: مردم عزیز ایران همواره در حمایت و پشتیبانی از نظام مقدس اسلامی پیش قدم بوده اند و همین موضوع، توجه ویژه به ارتقای رضایتمندی مردم و تکریم ارباب رجوع را ضرورتی اجتناب ناپذیر می‌سازد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان «اهتمام ویژه به وظایف و مأموریت‌های دستگاه قضایی، اجرای مفاد سند تحول، توجه به فناوری اطلاعات، راه اندازی سامانه‌های هوشمند، گماردن نیروی‌های مؤمن و پاکدست، معرفی و تجلیل قضات برجسته و برخورد با متخلفان» را از جمله مهمترین تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مسئولان قوه قضاییه برشمرد و از تشکیل قرارگاه پیگیری فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در دستگاه قضایی استان هرمزگان و تعیین اعضای آن و ابلاغ شرح وظایف آن‌ها خبر داد.

قهرمانی تأکید کرد: در حوزه استفاده از فناوری اطلاعات طرح‌های خوبی در دادگستری استان هرمزگان انجام شده و با اتخاذ تدابیر لازم در حال تکمیل این اقدامات هستیم.

وی بیان کرد: در خصوص ابلاغ الکترونیک و سامانه پاسخگویی به درخواست گواهی سوءپیشینه پیشتازیم و و در حال حاضر در کمتر از ۲ ساعت بدون مراجعه به هیچ دستگاه قضایی و انتظامی سو پیشینه صادر می‌شود به طوری که در سال گذشته دو میلیون گزارش سو پیشینه الکترونیک در کشور از طریق سامانه صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه افزود: گفتمان کمک به دولت و حمایت از اقدامات قانونی مدیران، گفتمان اختصاصی فعلی قوه قضائیه است که در این دوره پررنگ‌تر شده و آثار و برکات آن در کشور مشخص است.

وی ورود تخصصی رئیس قوه قضاییه به حل مسائل کشور از جمله موضوع ساماندهی به بنادر، گمرکات و اموال تملیکی، حوزه مالیات، رفع تصرف اراضی ملی و سواحل، جلوگیری از معطلی کشتی‌ها و موارد متعددی از این دست را نمونه‌های از گفتمان قوه قضاییه در کمک به دولت برای گره گشایی از مشکلات مردم عنوان نمود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، آزادی ۲۱۸ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در ۳ ماهه نخست امسال، نصب ۴۵۰ پابند الکترونیک برای زندانیان، استقرار ۲۱ هیئت بازرسی در دستگاه‌های اجرایی استان، ایجاد صلح و سازش در ۲۸ پرونده قصاص طی سال گذشته و صدور سند برای ۱۰۰ درصد اراضی ملی را بخش دیگری از دستاورد‌های دستگاه قضایی استان هرمزگان طی یکسال اخیر عنوان نمود.

قهرمانی همچنین به تشریح برخی از طرح‌های پیشنهادی دستگاه قضایی استان برای خدمت رسانی مطلوب، سریع و با کمترین هزینه برای مردم پرداخت و بیان داشت: با ارائه طرح‌هایی به مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه پیشنهاد راه اندازی چهار سامانه الکترونیک اعسار، احاله، اختلاف در صلاحیت و انحصار وراثت را ارائه کرده ایم.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان همچنین اعلام کرد: با هدف تسریع در جبران خسارت مصدومین و زیان دیدگان ناشی از تصادفات رانندگی، کاهش بار ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی و خدمت رسانی مطلوب، طرح پرداخت دیه تصادفات جرحی بدون تشکیل پرونده قضایی در استان هرمزگان وارد فاز اجرایی شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: اجرای طرح ارجاع مستقیم پرونده‌های تصادفات جرحی به بیمه‌ها با موافقت زیان دیده و همکاری شرکت‌های بیمه، ضمن صرفه جویی در وقت و هزینه مردم، نقش مهمی در کاهش مشکلات موجود و ورودی پروند‌ها به دستگاه قضایی خواهد داشت.

وی عنوان‌کرد: دشمن در حوادث اخیر با تمام توان و قوا وارد صحنه اغتشاشات شد و برنامه‌ریزی بسیار دقیقی داشت و پس از فراجا، قوه قضاییه را هدف قرار داده بود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین تأکید کرد: در نتیجه تدبیر، اقتدار و عملکرد حکیمانه و تخصصی قوه قضاییه به ویژه درخصوص پیشنهاد عفو گسترده از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی که آثار و برکات آن روز به روز بیشتر مشخص می‌شود، صحنه از عوامل دشمن خالی شد و با جداسازی صف معترضان از معاندان، دشمن در تحقق اهداف شوم خود ناکام ماند.
انتهای پیام /


برچسب ها: دادگستر اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *