رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری سمنان: همه تلاش‌مان جلب رضایت مردم در مسیر تحقق عدالت همه جانبه است

22:48 - 31 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۹۲۳۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری سمنان: همه تلاش‌مان جلب رضایت مردم در مسیر تحقق عدالت همه جانبه است
رئیس کل دادگستری استان سمنان، رویکرد دستگاه قضایی استان را در گرو جلب رضایت مردم دانست.

خبرگزاری میزان_ محمد جعفر عبدالهی در آستانه آغازین روز از ایام هفته قوه قضائیه سال جاری با حضور در بخش خبری ساعت ۲۰ سیمای مرکز سمنان به تشریح عملکرد دستگاه قضایی استان سمنان پرداخت.

رئیس کل دادگستری استان سمنان ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید آیت الله بهشتی و تبریک ایام هفته قوه قضائیه، رویکرد دستگاه قضایی استان را در گرو جلب رضایت مردم دانست و عنوان کرد: انتظار مردم در مراجعه به دستگاه قضایی، کاهش روند رسیدگی است و در این راستا علیرغم افزایش ۱۰درصدی دعاوی در سال جاری میزان پرونده‌های خروجی ۱۲/۵ درصد رشد را نشان می‌دهد. نرخ رسیدگی در سال‌جاری ۳/۵ درصد افزایش داشته ومیانگین زمان رسیدگی از ۸۹ روز به ۸۶ روز کاهش یافته است.

عبدالهی در ادامه استان سمنان را در تراز کشوری از استان‌های دارای کمترین میزان موجودی در پرونده‌های مُسن عنوان و افزود: پرونده‌های مُسن میزان ۱۹ درصد از پرونده‌های دستگاه قضایی استان را به خود اختصاص داده است که در مقایسه با سایر استان‌ها کمترین میزان موجودی در پرونده‌های بالای یکسال را شامل شده است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: دستگاه قضایی به دنبال جایگزین‌های مناسب در رسیدگی‌های قضایی است و در همین راستا میزان سازش در پرونده‌های قابل مصالحه در سال گذشته نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ از رشد ۱۱ درصدی برخوردار بوده و به رقم ۴۴ درصد رسیده است.

وی با قدردانی از تلاش‌های مثمر ثمر اعضاء شورا‌های حل اختلاف، صلح یاران و اعضاء ستاد صبر استان سمنان در حصول سازش در پرونده‌های قصاص نفس خاطر نشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تعداد ۱۴ فقره سازش در پرونده‌های قصاص نفس حاصل و محکومین این پرونده‌ها از مجازات سلب حیات رهایی یافتند.

عبدالهی، دادرسی الکترونیکی و اجرای ظرفیت‌های مختلف آن را از رویکرد‌های تحولی دستگاه قضایی استان دانست و خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۵۳/۷ درصد از پرونده‌های یکتا به صورت تمام الکترونیک رسیدگی و همچنین تعداد ۱۴ هزار و ۲۸۴ مورد دادرسی الکترونیک انجام شده که اصحاب پرونده‌ها نیازی به حضور فیزیکی در شعب نداشته و در بستر فضای مجازی اَمن، امکان شرکت در جلسات رسیدگی را بدست آورده اند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در خاتمه تاکید کرد: دستگاه قضایی استان سمنان قصد دارد با تلاش‌های همه جانبه، قانونی و ضابطه‌مند، وسعت خدمت رسانی بدون منت و عزتمندانه به مردم را افزایش داده تا ضمن کسب رضایت خداوند باری تعالی، اعتماد روز افزون به قوه قضائیه فراهم شود.

 

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری سمنان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *