دادستان مرکز استان فارس: ۳۲۱ میلیارد راله کالای موجود در انبار‌های اموال تملیکی استان تعیین تکلیف شد

20:33 - 27 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۸۳۵۳
دادستان مرکز استان فارس: ۳۲۱ میلیارد راله کالای موجود در انبار‌های اموال تملیکی استان تعیین تکلیف شد
دادستان مرکز استان فارس در بازدید از انبار‌های سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان، گفت: ۳۲۱ میلیارد رالو کالای موجود در انبار‌های اموال تملیکی استان تعیین تکلیف شد.

خبرگزاری میزان - در راستای بازدید‌های دوره ای، آخرین وضعیت انبار‌های انبار‌های سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان فارس با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس بررسی شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس در این بازدید نحوه نگهداری کالا‌های توقیفی، مدت زمان نگهداری و آخرین وضعیت پرونده‌های کالا‌های توقیفی را مورد بررسی قرار داد.

سید مصطفی بحرینی در حاشیه این بازدید که با حضور مدیر جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان، معاون صیانت از حقوق عامه و معاون نظارت و بازرسی دادستانی مرکز استان انجام شد بر ضرورت نگهداری و تعیین تکلیف کالا‌های توقیفی در مدت زمان متعارف تأکید کرد.

وی با بیان اینکه پرونده‌های کالا‌های توقیفی چه در مرجع قضایی و چه در تعزیرات حکومتی باید در سریع‌ترین زمان ممکن رسیدگی و کالا‌های موجود در انبار‌ها تعیین تکلیف شوند گفت: این موضوع بخش مهمی مصادیق صیانت از حقوق عامه و تکریم و احترام به مراجعان به دستگاه قضایی است.

وی همچنین از رسیدگی به ۴۰۰ فقره پرونده از ابتدای امسال در مراجع ذیصلاح خبر داد و افزود: با رسیدگی به این تعداد از پرونده، زمینه تعیین تکلیف ۱۱۳۰ ردیف کالا فراهم شده است.

دادستان مرکز استان فارس ارزش ریالی کالا‌های تعیین تکلیف شده در سال جاری را بیش از ۳۲۱ میلیارد رالد عنوان کرد و اظهار داشت: بیش از ۲۰۹ میلیارد رال۰ از کالا‌ها با دستور استرداد به صاحبان کالا مسترد و ۱۰۷ میلیارد نیز با رعایت تشریفات قانونی در دستور فروش قرار گرفته است.

بحرینی خاطر نشان کرد: از جمع کل کالا‌های مرتبط با پرونده‌های رسیدگی شده در سال جاری تنها ۱۵ تُن با دستور امحا ٕ مواجه شده است که شامل کالا‌های غیر بهداشتی و تاریخ مصرف گذشته بوده است.

انتهای پیام/

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *