طرح غربالگری و پایش زندانیان ندامتگاه‌های استان کردستان اجرا شد

17:27 - 25 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۸۰۵۲
طرح غربالگری و پایش زندانیان ندامتگاه‌های استان کردستان اجرا شد
طرح غربالگری و پایش زندانیان استان کردستان با حضور رئیس کل دادگستری استان کردستان در ندامتگاه مرکزی سنندج اجرا شد.

خبرگزاری میزان - با حضور رئیس کل دادگستری استان کردستان، معاونین وی و قضات محاکم عمومی و انقلاب و دادسرای مرکز استان کردستان در ندامتگاه مرکزی سنندج و حضور همزمان مسئولین قضایی شهرستان‌های تابعه در ندامتگاه‌های استان، طرح غربالگری و پایش زندانیان استان کردستان اجرا شد. 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در حاشیه این مراسم اظهار داشت:  هدف از اجرای این طرح، رسیدگی به مشکلات زندانیان و بالاخص کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان در چارچوب قانون و مطابق با دستورات ریاست  قوه قضاییه است. 

وی با اشاره به بررسی مجدد پرونده تمامی زندانیان استان کردستان توسط قضات بر اساس این طرح، تصریح کرد: آن دسته از زندانیان که مستحق آزادی مشروط، تخفیف مجازات و ... هستند با رعایت مقررات و در چارچوب قانون مشمول این طرح قرار گرفته اند. 
رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: به قضات استان توصیه شده که در مراحل تحقیق، ضمن تناسب صدور قرار‌های تامین با جرم ارتکابی متهمین، حتی الامکان قرار‌های مذکور به بازداشت متهمین منجر نشود و استفاده از تاسیسات ارفاقی قانونی از جمله مجازات‌های جایگزین حبس را در اولویت قرار دهند. 

شایان ذکر است که این طرح همزمان در ندامتگاه مرکزی سنندج و سایر ندامتگاه‌های سطح استان با حضور روسای دادگستری، دادستان‌ها و ۱۴۴ نفر از قضات شهرستان‌های تابعه استان برگزار شد. 

در پایان این مراسم، مجموعا ۲۹۲ مورد از تاسیسات و نهاد‌های ارفاقی به زندانیان سراسر استان مورد پذیرش قرار گرفت که شامل مرخصی منجر به آزادی،   اشتغال به کار، مرخصی، آزادی مشروط  اعطای پابند الکترونیکی، تعلیق مجازات و پیشنهاد عفو موردی می‌باشد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری سنندج

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *