دادستان مرکز استان چهارمحال و بختیاری: تمرکز دستگاه قضا بر حق محوری و امیدآفرینی در جامعه است

22:18 - 23 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۷۷۱۶
دادستان مرکز استان چهارمحال و بختیاری: تمرکز دستگاه قضا بر حق محوری و امیدآفرینی در جامعه است
دادستان مرکز استان چهارمحال و بختیاری گفت: از دادستان‌ها انتظار می‌رود تا در راستای حفظ منافع و مصالح ملی از تمام ظرفیت‌های قانونی برای صیانت از بیت المال و حفظ حقوق شهروندی آحاد جامعه استفاده کنند.

خبرگزاری میزان - سید نصرالدین صالحی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال و بختیاری صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بروجن با تأکید بر رسالت ذاتی دستگاه قضا برای احقاق حق و اجرای قانون، تمرکز و عملکرد این نهاد را بر حق محوری و امیدآفرینی در کشور عنوان کرد. 

صالحی گفت: سیاست‌های عملیاتی دستگاه قضا در راستای سند تحول، برنامه ریزی و تبیین شده است که ماحصل این برنامه‌ها تقویت کارآمدی قوه قضاییه، عدالت گستری و امیدآفرینی در جامعه است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص امیدآفرینی در کشور، گفت: برخی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه امیدآفرینی به شاخصه‌هایی همچون صرفه جویی و جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، اشاعه روحیه انقلابی و جهادی برای حل مشکلات مردم و تلاش برای رشد و پیشرفت کشور در حوزه‌های گوناگون اشاره دارد که لازم است تمامی مسئولان نسبت به تحقق این شاخصه‌ها اهتمام لازم را مبذول دارند. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال و بختیاری یکی از مباحث مهم در باب رضایتمندی مردم و امیدآفرینی میان شهروندان را عزم دستگاه قضا برای صیانت از حقوق عامه و بیت المال عنوان کرد و گفت: از مقامات قضایی به ویژه دادستان‌ها انتظار می‌رود تا در راستای حفظ منافع و مصالح ملی از تمام ظرفیت‌های قانونی برای صیانت از بیت المال و حفظ حقوق شهروندی آحاد جامعه استفاده کنند.
 
صالحی با اشاره به ضرورت نظارت مسئولان بر عملکرد مدیران در دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد: دادستان به عنوان مدعی العموم باید برای مقابله با ترک فعل مدیران و پیگیری مطالبات مردم قاطعانه ورود پیدا کرده و ناقضان حقوق عامه در دستگاه‌ها را مورد پیگرد قضایی قرار دهد.
 
در آئین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بروجن پدرام رحمانی به عنوان دادستان جدید این شهرستان منصوب و از زحمات مهدی حاج آقا معمار دادستان پیشین تجلیل شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *