فروش بیش از ٢۴ میلیارد ریال کالای موجود در انبار اموال تملیکی استان کرمان/دستور دادستان کرمان برای تعیین تکلیف کالا‌ها

19:38 - 22 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۷۴۵۲
فروش بیش از ٢۴ میلیارد ریال کالای موجود در انبار اموال تملیکی استان کرمان/دستور دادستان کرمان برای تعیین تکلیف کالا‌ها
دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان کرمان گفت: با صدور دستورات لازم قضایی جهت تعیین تکلیف اموال دولت طی سال جاری تعداد ٣۵٣ فقره پرونده به ارزش ٢۴ میلیارد ریال اموال موجود در انبار سازمان جمع آوری و نگهداری اموال تملیکی به فروش رسیده است.

خبرگزاری میزان - دادستان عمومی و انقلاب کرمان ظهر امروز به همراه احسان یوسفی‌پور، رئیس سازمان اموال تملیکی و ابوسعیدی، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان از انبار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در کرمان بازدید کرد و در جریان عملکرد این مجموعه قرار گرفت. 

مهدی بخشی دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان کرمان گفت: اقدامات خوبی در حوزه ساماندهی انبار‌های اموال تملیکی صورت گرفته و باید با کنار گذاشتن مسامحه در مقابل قاچاقچیان ایستادگی کنیم و با نظارت و پیگیری، تعیین تکلیف سایر کالا‌ها را تسریع دهیم.


مهدی بخشی در حاشیه این بازدید  ضمن تشکر از مدیر کل سازمان اموال تملیکی  به جهت صفر شدن اموال رسوبی بر ضرورت تسریع در روند تعیین تکلیف کالا‌های موجود در انبار‌های اموال تملیکی تاکید کرد. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان بر ضرورت رسیدگی دقیق به پرونده کالا‌های ضبط شده در کمترین زمان ممکن تأکید و بیان کرد: در اولین فرصت جلسه‌ای با حضور نمایندگان سازمان‌های ذیربط تشکیل شود تا نسبت به جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال و متضرر شدن شهروندان هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های متولی جهت احقاق حقوق مردم و دولت صورت گیرد. 

رئیس سازمان اموال تملیکی در استان کرمان نیز افزود: بسیاری از کالا‌هایی که در سنوات گذشته بلاتکلیف بودند با پیگیری‌های صورت گرفته تعیین تکلیف شده‌اند و کالا‌های موجود از سال‌های گذشته اغلب ماینر، خودرو و موتورسیکلت هستند که به دلیل قوانین و مقررات امکان تعیین تکلیف آن‌ها نیست. 

یوسفی‌پور افزود: تعداد پرونده‌های متشکله در سال جاری، ۵٠٢ فقره پرونده بوده که ١٩ فقره استرداد کالا به ارزش ریالی حدود ٣٠ میلیارد ریال به ارباب رجوع داشته‌ایم. 

وی تصریح کرد: جمع پرونده‌های تعیین تکلیف شده ٣٨٣ فقره به ارزش ریالی حدود ۶۶ میلیارد ریال می‌باشند. 

وی بیان داشت: با صدور دستورات لازم قضایی جهت تعیین تکلیف اموال دولت طی سال جاری تعداد ٣۵٣ فقره پرونده به ارزش ٢۴ میلیارد ریال اموال موجود در انبار سازمان جمع آوری و نگهداری اموال تملیکی به فروش رسیده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *