رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری استان فارس: تأسیس شهر سلامت می‌تواند جایگاه شیراز را به عنوان قطب پزشکی کشور تحکیم کند

22:01 - 09 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۴۹۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان فارس: تأسیس شهر سلامت می‌تواند جایگاه شیراز را به عنوان قطب پزشکی کشور تحکیم کند
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: با توجه به اینکه شیراز قطب پزشکی کشور است تأسیس شهر سلامت کاملا موجه و لازم است لذا توجه ویژه به برداشتن موانع از سر راه احداث این پروژه وظیفه همه مسئولان است.

خبرگزاری میزان_ با هدف بررسی مشکلات و حمایت قضایی و حقوقی رییس دادگستری کل استان فارس از پروژه عظیم شهر بین المللی سلامت و منطقه ویژه اقتصادی شیراز بازدید کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با تأکید بر تسریع روند ساخت شهر بین‌المللی سلامت شیراز گفت: با توجه به اینکه شیراز قطب پزشکی کشور است تأسیس شهر سلامت کاملا موجه و لازم است لذا توجه ویژه به برداشتن موانع از سر راه احداث این پروژه وظیفه همه مسئولان است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس ادامه داد: از سال ۱۳۸۶ تاکنون در مقاطعی به دلایل مختلف عملیات اجرایی برای احداث این شهرک متوقف شده است، اما اخیرا اقدامات خوبی توسط هیأت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصادی برای راه‌اندازی شهر سلامت صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به این موضوع که در حال حاضر به دنبال دلایل توقف عملیات و انجام نشدن کار در پروژه شهر سلامت در طول این سال‌ها هستیم بیان داشت در واقع دادگستری به شدت به دنبال چرایی توقف عملیات در طول این سال‌ها برای ساخت شهر بین‌المللی سلامت است.

وی افزود: درصدد هستیم هر چه سریعتر تدابیر لازم برای تسریع عملیات در این منطقه اتخاذ شود و در همین راستا مکاتبات لازم را برای صدور هر چه سریعتر مجوز‌ها در دستور کار قرار داده ایم.

این مقام ارشد قضایی استان در حاشیه این بازدید که با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و معاون قضایی و دبیر ستاد پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی انجام شد با بیان اینکه بخش عمده‌ای از اراضی شهر سلامت ملی هستند و پروژه شهر سلامت شیراز معارض قابل توجهی ندارد، گفت: در مناطق آزاد موانعی وجود دارد که باید زودتر مصوبات لازم برای برطرف شدن این موانع تصویب شود. 

وی خاطر نشان کرد: دادگستری فارس به نوبه خود گام اول را برداشته و مکاتبات لازم با رییس قوه قضاییه و دادستان کل کشور را جهت تسریع بیش از پیش تکمیل شهر سلامت و سایر پروژه‌های سرمایه گذاری استان انجام داده است.

رئیس شورای قضایی استان اظهار امیدواری کرد با همت مسئولان و رفع موانع موجود می‌توانیم شاهد توسعه زیرساخت‌ها در ۱۰۰ هکتار اراضی پیش بینی شده شهر بین المللی صلامت باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی با بیان اینکه راه‌اندازی شهر بین‌المللی سلامت شیراز در کشور کاری بی‌نظیر است، افزود: شهر سلامت شیراز می‌تواند پذیرای سرمایه گذاران و پزشکان از سراسر کشور شود و زمینه مناسبی را برای جذب پزشکان بسیاری از مناطق مختلف کشور فراهم کند. 

وی در پایان تأکید کرد: دادگستری به جد این قضیه را دنبال می‌کند تا این پروژه به نتیجه و سرانجام مناسب برسد.

 

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری فارس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *