رئیس کل دادگستری استان سمنان: نظارت بر زندان و احوال زندانی از تکالیف دستگاه قضایی است

16:38 - 04 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۵۴۱
رئیس کل دادگستری استان سمنان: نظارت بر زندان و احوال زندانی از تکالیف دستگاه قضایی است
رئیس کل دادگستری استان سمنان، ضمن بازدید از زندان دامغان گفت: نظارت بر زندان و احوال زندانی از تکالیف دستگاه قضایی است.

خبرگزاری میزان - محمد جعفر عبدالهی رئیس کل دادگستری استان سمنان بازدید‌های مستمر از ندامتگاه‌های سراسر استان را به یک رویه متداول تبدیل کرده و با دعوت از مسئولین قضایی نسبت به بررسی و اعطای ارفاقات قانونی اعم از مرخصی، رأی باز، آزادی مشروط، تعلیق باقی مانده مجازات، کاهش، تخفیف و تبدیل قرار‌های تأمین کیفری و پذیرش اعسار و موارد قانونی دیگر را پیگیری داشته و همزمان با اعیاد دهه کرامت در سفر به حوزه قضایی دامغان با دعوت از قضات شهرستان ضمن حضور در بند‌های مختلف و گفتگوی چهره به چهره با زندانیان، آزادی ۵ زندانی را در مدت ۲ ساعت حضور در آن ندامتگاه فراهم آورد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان نظارت بر زندان و احوال زندانی را از تکالیف دستگاه قضایی دانست و عنوان کرد: در اجرای تأکید ریاست معزز قوه قضائیه مبنی بر حضور میدانی در زندان و بازدید از نزدیک و بررسی موضوعات و مشکلات مددجویان و پرونده‌های آنان، اولین برنامه کاری سفر به حوزه قضایی دامغان را به گفتگوی چهره به چهره با زندانیان ندامتگاه دامغان قرار داد. 

وی ادامه داد: در سال گذشته طرح پایش پرونده‌های زندانیان به منظور اعطای ارفاقات قانونی به مجرمین محبوس در ندامتگاه‌هایی که بازگشت آنان به جامعه ضرر نداشته را آغاز کرده و از برنامه‌های این طرح بازدید مستمر از زندان و رسیدگی دائم به پرونده‌های زندانیان است.

عبدالهی گفت: با حضور در زندان دامغان با جمیع زندانیان دیدار چهره به چهره و همچنین ارفاقات قانونی مشمولین به تعداد ۲۰ نفر و در نهایت آزادی ۵ زندانی اتفاق افتاد. 

وی به عمده مسائل مددجویان اشاره و اظهار کرد: برخورداری از تسهیلات ارفاقی و متنبه شدن از رفتار گذشته، بهره مندی از سامانه هوشمند پابند الکترونیک، درخواست توقف حکم، تبدیل، تخفیف و کاهش قرار‌های تامین کیفری از سوی زندانیان مطرح و دستور بررسی فوری آن صادر شد. 

رییس کل دادگستری استان سمنان در بازدید از زندان دامغان با محکومین پرونده‌های قصاص نفس که برای اخذ رضایت از اولیای دم پرونده‌های آنان در مراجع قضایی شورای حل اختلاف مطرح است گفتگو کرد و به آن‌ها تاکید داشت با رفتار شایسته درصد کسب سازش از اصحاب پرونده‌های خویش در کنار اقدامات دستگاه قضایی باشند.

انتهای پیام/

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *