رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری استان سمنان: احیاء حقوق مردم و رضایت آنان در گرو اجرای برنامه های عملیاتی سال ۱۴۰۱ است

22:53 - 03 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۵۵۶۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان سمنان در بازدید ۶ ساعته و بدون وقفه از حوزه قضایی گرمسار، تاکید کرد:  احیاء حقوق مردم و رضایت آنان در گرو اجرای برنامه های عملیاتی سال ۱۴۰۱ است.

خبرگزاری میزان - محمد جعفر عبدالهی عصر روز گذشته در حوزه قضایی گرمسار حضور یافت و از اولین ساعات کاری امروز از دادگستری شهرستان گرمسار بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید بیان کرد: در ادامه بازدید از حوزه های قضایی سراسر استان در این دوره به منظور ایجاد فرصتی برای ملاقات و گفتگو بدون واسطه با مردم شریف آن شهرستان به صورت از پیش اعلام شده در این حوزه قضایی حضور بهم رسانده ، تا از نزدیک کیفیت اجرای امور و حفظ کرامت انسانی و تکریم مراجعین مورد بررسی قرار گیرد.

 رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: در اولین ساعات کاری در جمع کارکنان قضایی و اداری حوزه قضایی گرمسار حاضر و در یک نشست صمیمی مستمع مسائل و مطالبات نمایندگانی از قضات شریف و کارمندان خدوم بوده که عمده مطالبات به حق همکاران مربوط به موضوعاتی اعم از امور رفاهی ، کمبود نیروی انسانی و آگاهی از نحوه اختصاص و توزیع و همچنین پرداخت بهره وری به شعب بوده است.

 وی در ادامه در جمع شهروندان شریف گرمساری حاضر و افزود: اجرای برنامه ها و ماموریت های عملیاتی سال جاری دستگاه قضایی استان به احیاء حقوق مردم و جلب رضایت آنان وابسته است که به این منظور با اطلاع رسانی قبلی در دسترس ترین و آسان ترین مکان در دادگستری شهرستان گرمسار مستقر تا مردم آن شهرستان بدون دغدغه و هیچ محدودیتی به راحتی به بیان مسائل و مطالبات خویش پرداخته و گفتگوی چهره به چهره با جمیع حاضرین انجام شود .

عمده مسائلی که از سوی ملاقات شوندگان مطرح شد و نیاز به پیگیری بدون وقفه و بادعوت حضوری یا پیگیری تلفنی از مسئول مربوطه داشت ، انجام تادر جهت کسب رضایت مراجعین از محول نمودن بی دلیل درخواست های مردم به زمان دیگری خودداری شود .

رئیس کل دادگستری استان سمنان به نتایج احصاء شده در نتیجه بازدید از شعب محاکماتی و دادسرای عمومی و انقلاب گرمسار اشاره و افزود:در نظارت بعمل آمده از شعب حوزه قضایی گرمسار مواردی اعم از؛ تذکر جدی به کارکنان قضایی و اداری شعبی که در انجام امور قضایی دارای تاخیر در رسیدگی هستند ، بررسی علل کاهش نرخ رسیدگی و افزایش زمان رسیدگی ، عدم تناسب اختصاص زمان اوقات نظارت یکسان درتمامی موضوعات پرونده های اجرای احکام کیفری، عدم ارسال بموقع پرونده ها به بایگانی راکد و انباشت بی مورد آنها در شعبه، دستور بررسی مجدد پرونده های برخی شعب برای اطلاع از آخرین وضعیت هر یک از پرونده ها به دلیل کشف علل و کاهش موجودی آن شعب ، تعیین تکلیف نحوه پیگیری در نیابت اعطایی به مراجع قضایی معطی نیابت خارج از استان ، پیگیری کاهش ورودی دعاوی و بررسی علل کاهش کیفیت در رسیدگی به دعاوی از مواردی بود که در این بازدید مورد تاکید و یادآوری قرار گرفته است.

عبدالهی در پایان خاطر نشان کرد: حفظ کرامت و عزت دستگاه قضایی با انجام بموقع و پرهیز از هرگونه حاشیه ای برای مردم فراهم می شود تا بتوان آن گونه که موجب رضایت باری تعالی است بهترین نوع خدمت که همان حفظ موثر حقوق مردم است را به آنان ارائه دهیم که با جدیت این مهم را پیگیری خواهیم کرد .

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *